Mijn ruim 30 jaar oude visse-oog versterker (Philips 561) gaat steeds meer kwalen vertonen. Zo valt regelmatig een kanaal weg en is de geluidskwaliteit wisselend.
Ik heb er zelf nauwelijks verstand van. Waar zou ik naar toe moeten (particulier of bedrijf) voor een grondige reparatie ?
Alvast dank voor jullie antwoord !
nee, dat gaat over buizenspul. Probeer het eens op www.mfbfreaks.com (het forum)
En verder zitten hier misschien wel mensen die 'm willen fixen.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ik wilde net zeggen dat je juist wel op een buizenforum moet zijn... Maar na ff kijken zie ik dat het gewoon een torrenbak is. 
Ik heb hier ook twee "vissenoog" receivers staan, 720's zijn dat. Ik vid ze goed klinken die dingen.
Heb ook het schema van de 720 nog wel ergens, misschien dat ze hetzelfde zijn wat betreft het versterkergedeelte? Bij mij zit er alleen een radio bij in.
EDIT: Vul ff je woonplaats in in je profiel inderdaad, er zitten hier zoveel mensen, vast wel een in de buurt!
[Bericht gewijzigd door Benadski op (13%)]
guidob
Overleden
Oeps, dacht meteen aan zo'n groen afstemoog...
Idd genoeg mensen hier die dat wel kunnen oplossen. Zit zelf b.v. in het diepe zuiden.
Thevel
Golden Member
Controleer eerst de soldeer verbindingen, vooral bij de eindtrap en componenten die warm worden.
Als ik het goed herinner, de 561 heeft een hele rij druktoetsen naast elkaar, deze kunnen ook problemen opleveren.
Dit waren print-schuif toetsen, deze kun je uit elkaar halen, schoonmaken en een beetje inspuiten met contact spray.
(nee, en nu geen discussies over contact spray)
We laten philips erover oordelen
http://84.87.34.146/schemas/Service/Kontaktspray.pdf
En in ieder geval niet in potmeters spuiten, op termijn worden ze dan compleet onbruikbaar.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 14 november 2008 13:34:55 schreef Oude Philips:
...ik woon in Friesland...
Me too!
weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik voel hier alweer een stevige off-topic taalkundige discussie aankomen naar aanleiding van een vraag die toch nog wel redelijk on-topic was (of is het meer voor over de mail wellicht?) en dat alleen maar omdat jij je talen niet verstaat en dat graag laat zien
Ik zal verder maar niks zeggen.
P.S. Ik ben geen Fries en heb er verder ook geen bijzondere band mee.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (18%)]
Op 15 november 2008 00:23:53 schreef weetal:
wel nederlands geen dialect lullen.gr, weetal
Fries heet geen dialect dus taal, laten de butenlaanders het ook dan maar samen rooien 
(sorry, we gaan verder in het Nederlands...)
Dat is mooi. Zou je eens naar mijn versterker kunnen kijken ?
Op 16 november 2008 12:23:18 schreef Oude Philips:
(sorry, we gaan verder in het Nederlands...)
Dat is mooi. Zou je eens naar mijn versterker kunnen kijken ?
Is dat zo´n versterker met twee van die ronde vu meters?
Als je wilt, moet je maar even contact maken via de mail.
Adres staat in mijn profiel.
Er zijn er meer geweest met problemen met deze Philips,
in http://www.circuitsonline.net/forum/view/63837/last geeft Henry S. (reactie #5) een schema weg 
Nog wat huiswerk; http://www.circuitsonline.net/forum/view/15716/1/philips++561