BjornR
Geef mij maar de oude lay-out en opmaak. Voor 4 augustus 2010 gekend onder de nickname "Cracker" | Beginners: begin met het begin, niet met het einde. De weg ernaartoe is het belangrijkst.
Allereerst klinkt het misschien als een 'rare' functie en misschien valt het ook niet gemakkelijk te integreren maar ik dacht deze avond aan een functie die leden op de hoogte van nieuwe (interessante) onderwerpen brengt.
Op basis van trefwoorden zou er dan een e-mail verstuurd kunnen worden als er zo'n nieuw onderwerp aangemaakt wordt.
Voor mij zou dit interessant zijn zodat ik nooit over een IA heen zal kijken.
Voorbeeld:
---
1: Lid stelt het trefwoord 'IA' in in z'n profiel
2: Ander lid maakt een onderwerp aan waarbij 'IA' in de titel staat
3: Server verstuurt een e-mail naar het lid met dat trefwoord in z'n instellingen.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Je kan toch zelf zoiets maken? Dit shell-scriptje kan je bv. om de 2 uur automagisch laten draaien:
#!/bin/sh
# Ga na of een onderwerp voorkomt in de eerste forum-pagina van CO
CHECK=finlux
wget -O /tmp/CO http://www.circuitsonline.net/forum/active > /dev/null 2>&1
grep -i -q ${CHECK} /tmp/CO && echo "${CHECK} op CO!" | mail pros
Ipv. 1 trefwoord kan je uiteraard ook met een lijst werken, en de zaak uitbreiden zodat je weet wie de laatste poster was e.d.
Joeri de Man
LED there be light
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
BjornR
Geef mij maar de oude lay-out en opmaak. Voor 4 augustus 2010 gekend onder de nickname "Cracker" | Beginners: begin met het begin, niet met het einde. De weg ernaartoe is het belangrijkst.
Zelf een scriptje laten draaien is ook een optie inderdaad.
Het is niet feilloos, de volgende pagina's moeten ook opgevraagd worden tot alle nieuwe posts afgelopen zijn.
Ik kon mijn idee toch eens voorstellen.