alex4421
geeft da van katoen ? ja!,,roest da? neen!,, oesje dan pijs ek dak in men broek heb geschete!!
hey,
ik heb een elektrisch autootje op afstands bediening die eigenlijk wel raar doet.
Daarmee bedoel ik dat als ik traag optrek, of de gas lichtjes induw dat hij zo heel effe achteruit een snokje doet en dan pas vooruitgaat, of dat zijn voorwielen eerst effe naar rechts gaan en dan naar links als ik stuur.
en dat zen ontvangst zo plots effe durft wegvallen ?
alle batterijen zijn volledig goed, en opgeladen.
nu ben ik eens een kijkje gaan nemen op het circuitje(het bevat echt weinig onderdelen.), en daar zag ik al gouw een elco staan parallel met waar de draden van de batterij toekomen, ik weet dat een condensator rap kan afgeven dus ben ik eens gaan meten.
ik zet de power aan, er staat 9,6 volt op de condensator, dan als ik de power af zet vliegt de spanning naar beneden tot hij helemaal ver plat is in enkele seconden. en ik weet dat dit alleszinds niet de bedoeling is ?
mvg,alex
Je condensator voed op dat moment je autotje. Dit zegt niets dat de spanning omlaag zakt.
Kan je het schema eens posten? H brug?
Deed hij het eerst wel goed?
Heb je al andere batterijen geprobeerd, zijn het oude batterijen?
[Bericht gewijzigd door JuuL op (17%)]
alex4421
geeft da van katoen ? ja!,,roest da? neen!,, oesje dan pijs ek dak in men broek heb geschete!!
in het begin deed hij het goed ?
ik heb al twee batterijen gebruikt, een van niko en van dat autootje zelf en dat is hetzelfde resultaat, een schema heb ik niet en zelf een maken kan ik doen maar dat zal tijd vragen want ik ben er geen expert in
eerst als de batterij opgeladen was mat ik op de ene 10,50..en de andere 11,00. en nu door effe te rijden heeeft de eerste 9,6 volt hoe het zou moeten zijn dus ?
en als ik dan gas geef op een vloer waar hij direct zou slippen trekt die veel te traag op en slipt hij niet.
en als ze zijn opgemaden dangaat het voor een 5 tal minuten wel goed. het is dus precies of hij niet deftig werkt op zijn normale spanning ? en bij 10,.. en 11 volt wel ?
[Bericht gewijzigd door alex4421 op (48%)]
alex4421
alles ziet er nog goed uit, wel dom gemaakt eigenlijk, bv: inplaats van ene diode mooi te laten gelijk kome met de printplaats is er nog een 3 mm overschot van een van de beentjes.
ik ga denk ik de condensatortjes enzo eens vervangen door nieuwe en deftig solderen 
dat overschot kan bewust gedaan zijn voor betere koeling
of de chinees was dronken
met hoge spannign gaat het wel goed?
wat voor baterijen gebruik je , heb hier ook dingen liggen die met Xxnormale baterij wel goed doet, met Xxoplaadbare niet , oplaadbare baterijen hebben een lagere cell spanning
baterij =1,5 V, Oplaadbaar 1,2
battrij 8x1.5 = 12V
laad 8x 1.2= 9,6V
maakt sosms veel verschil
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (66%)]
alex4421
het zijn ni-cd batterijen van 9,6 volt en dat is ook wat dit autootje normaal moet hebben.
[Bericht gewijzigd door alex4421 op (45%)]
alex4421
alex4421
schakelaartje werkt precies normaal 
nu staat er 9,8 over de batterij in het autootje en wil die met moeite nog rijde, zo snokjes die ze normaal pas krijgen als de batterijen plat zijn
en dan duurt hij zelfs wat op zen eigen ?
alex4421
ja dat vind ik ook, het is maar een autootje dat al een beetje heeft afgezien dus ik denk dat ik het hierbij gwn ga laten
moest dit nu eentje van nikko zijn zou het nog uitdoen omdat die toch wel iets beter zijn 
Wat voor motor zit er in die auto?
Als de motor koolboorstels heeft dan kan het zijn dat de koolborstels versleten zijn.
Maak eens een foto van de motor
keuninkske
!overload! to much information in this signature!
duurdere zenders (het bakje met de knopjes dus
) uit de modelbouw hebben een regelingetje op hun potmeters waarmee je de midden(0-stand) van de potmeter kunt regelen. hoogst waarschijnlijk staan deze fout bij u.
zijn deze niet aanwezig, dan zou ik het nog bij deze afregeling van de potmeters gaan zoeken als ik uw uitleg zo hoor.