Naar mijn ondervinding zijn de de philips lampen qr111 met irc technologie de beste neemt 95% van het gezoem weg.Zijn wel geen goedkope lampen maar je bespaart energie bv 45watt geeft 75 watt tegenover gewone qr111 en ze zien er veel fraaier uit.En als het kan met een universele afstandsdimmer werken van niko dan ben je voor 100% van het gezoem af.
[Bericht gewijzigd door kiekeboe41 op (17%)]
Zou me interesseren te horen of het probleem van Dirk opgelost is geraakt.
Heb exact hetzelfde probleem met OSRAM lampen Alu Halogen 111mm G53.
Verder electronische trafo's van 105VA in het plafond (geschikt voor faze aan- en afsnijding), welke gedimd worden met afstandsdimmers van Niko (05-704)=> faze aansnijding. Alles lijkt op elkaar afgestemd.
Als ik de lamp uit het armatuur neem, blijft de lamp zoemen, bij max belasting, geen last meer.
Het zijn dus effectief de lampen die zoemen, maar zijn zij ook de oorzaak?
Iemand die kan bevestigen dat irc technologie een oplossing kan bieden?
Op 16 november 2009 21:31:16 schreef Yannick_B:
Zou me interesseren te horen of het probleem van Dirk opgelost is geraakt.
Heb exact hetzelfde probleem met OSRAM lampen Alu Halogen 111mm G53.
Verder electronische trafo's van 105VA in het plafond (geschikt voor faze aan- en afsnijding), welke gedimd worden met afstandsdimmers van Niko (05-704)=> faze aansnijding. Alles lijkt op elkaar afgestemd.
Als ik de lamp uit het armatuur neem, blijft de lamp zoemen, bij max belasting, geen last meer.
Het zijn dus effectief de lampen die zoemen, maar zijn zij ook de oorzaak?
Iemand die kan bevestigen dat irc technologie een oplossing kan bieden?
Kan alleen maar zeggen kom bij mij thuis de stilte horen. Dit werkt echt. Het probleem is dat lampen met metaalreflector resoneren bij dimming dit geven de fabrikanten zelf toe. Dus volgens mij gebruikt Philips een andere legering. Daar ikzelf in de verlichtingsector werk en alle bekende merken lampen en merken dimmers gecombineerd heb kwam ik tot dit verassend resultaat. En onze klanten zijn ook tevreden.