Beste mensen,
Ik wil graag 2x de 10 watt versterker van deze site gaan bouwen.
Ik ga alle onderdelen (incl. voeding, kabels, behuizing, etc) op internet bestellen, en kom op een totaal van 50 euro.
Ik wil de versterkers gaan aansluiten op mijn JAMO coronet 30 IV boxen.
Heb ik bij deze versterker last van in/uitschakelploppen, dus dat de speaker even naar voren of achteren stoot bij het aan of uit zetten.
Want daar erger ik me altijd dood aan, en ik wil mijn mooie boxen dat niet aandoen. dus : hoe voorkom ik dat??
Nog een vraagje : ik ga als voeding een 12 volt 2 ampere geschakelde voeding gebruiken
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1666&c… deze
is deze geschikt voor twee keer de versterker 10 watt van deze site en 1x de LED vu-meter van deze site?
Geschakelde voedingen in audioapplicaties... dan moet je erg goed weten wat je doet. De voeding is verder wat klein als je de versterkertjes voluit gaat gebruiken. Je kunt er mee wegkomen als je bij de verkerprintjes nog 2 dikke elco's (4700µF) plaatst.
De 10w versterker levert alleen maar 10w in een impedantie van 2 ohm. De gemiddelde luidspreker is 6 ohm, dus dan zul je iets tussen de 3 en 4w overhouden. Verder ken ik versterkers met betere geluidskwaliteit...
Ik zou een ander IC zoeken om versterkertjes mee te bouwen.
welk ic zou bijvoorbeeld voldoen?
m`n jamo's zijn idd 6 ohm.
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op (31%)]