ok zal dat alles maar al eens uitproberen!
Tpt later en bedankt

Heb dat alles geprobeerd, maar tot hiertoe zonder resultaat!
Alle tips zijn welkom;

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 11 januari 2009 17:49:52 (37%)]

fcapri

krijg geen leven in dat ding ,geeft ook geen piep bij het opleggen ,zoals ge vraagt!ik moet wel zeggen dat ik er de
HD niet uitgenomen heb.Zal hem misschien beter eens bij u bnnen brengen,als inde buurt van waregem kom,ik kom van aalst!Als ge me uw emailadres doorstuurt dan kan ik u bij gelegenheid verwittigen.

vg steff

fcapri

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

één van de testen van een laptop is alle rand apparatuur zoals schijven en dvd'roms eruit
als die dan nog nie start is het moederbord eraan. kan je niks anders doen dan vervangen, en dit is een dure grap.

je kan altijd eens de laptop volledig open doen, misschien kom je iets zwart/gescheurd... tegen. misschien één van de aansluitpinnen van de accu/lader. is de accu nog goed, kan je dat testen?

als de lader namelijk zijn contact verliesd, loopt de accu gans leeg, en krijg je er ook geen leven meer in.

tegenwoordig zijn laptops maar wreed goedkoop ineengestoken, zelf merk pc's gaan al snel kapot (een nieuwe laptop bij ons kost 410€, dit is dan een HP dual core, 2GB ram, breedbeeld, DVDwriter.... hoe kan je voor zo een bedrag nog kwaliteit produceren).

maar eens open doen kan nooit kwaad, niks te verliezen.

dit is één van mijn hobby's met laptops :-p
nr 1
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/walltop/walltop.htm

nr 2
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/walltop2/walltop.htm

op men website http://fcapri.homelinux.com vind je men mail wel, ik doe dit zo opdat bots mijn mails adres er niet uit zouden halen

fcapri

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

als de inverter kapot is, zou je pc nog normaal moeten opstarten
allesinds zou je op een extern beeld WEL alles moeten kunnen zien (vermits je natuurlijk de externe connector aanzet, dit kan met een toetsencombinatie om het klavier gaan, bv FN + F4, eens kijken op je klavier waar je ergens 2 schermpjes ziet staan).

je pc zou wel moeten piepen als beide rams eruit zijn.

daarom mijn vraag, als je de pc aanzet, start deze effectief op. dus zie je de schijf ook lezen, net zoals die windows start, krijg je eventueel je opstart geluiden te horen?

hiermee weet je of:
1: je grafisch gedeelte niet werkt (geen beeld)
2: de pc gewoon niet meer start

in punt 1 kan je scherm kapot zijn, je moet dan wel nog beeld hebben op een extern scherm, of je grafische kaart is kapot (=mobo kapot)

in punt 2 is zeer waarschijnlijk je mobo kapot

om zekerheid te hebben, alles eruit halen wat je niet nodig hebt (schijf, dvdrom, accu,...) en enkel met het broodnodige starten. dus mb en 1 plakket ram. doet die niks, ram in ander slot steken, nog niks, eens andere ram pakken. paar keer met extern scherm aangesloten proberen starten

je zegt wel dat je ventilator werkt, en dat de DVDrom ook werkt, maar dit wil niks zeggen. bij het aanzetten springt bij de meeste laptops de fan zowieso aan, en regelt de bios deze na het opstarten bij. een dvdrom werk al van het moment die spanning krijgt. je laptop hoeft niet eens te werken dan

ok verwil

maar naar welk email adresse?

steff