heb een laptop die het niet meer doet.Het scherm blijft
zwart ,ik dacht eerst aan de inverter,maar bij het aansluiten van een externscherm ook nietsOp het dislay
onder het scherm komt juist een groen lampje(symbool)en een orange accu(symbool) De ventilator werkt ,de dvd draait
Iemand die met deze al dergelijk voorval geconfronteerd
geweest is?
vgr steff
heb je geen garantie? er zijn btw op marktplaats etc zat mensen te vinden die dat soort dingetjes in hun vrij tijd doen voor een tientje ofzo
start eens op zonder geheugen modules geplaatst, bij mij zaten de concctors iets los dat dit probleem gaf bij ingestoken geheugen,geen geheugen geen probleem.
Op 11 januari 2009 10:58:31 schreef STEFF:
heb een laptop die het niet meer doet.Het scherm blijft
zwart ,ik dacht eerst aan de inverter,maar bij het aansluiten van een externscherm ook nietsOp het dislay
onder het scherm komt juist een groen lampje(symbool)en een orange accu(symbool) De ventilator werkt ,de dvd draait
Iemand die met deze al dergelijk voorval geconfronteerd
geweest is?
vgr steff
Geen last van oververhitting?
Ik zit met dezelfde laptop en viel zomaar uit en bleef zwart of ging bij schijfopruiming zomaar uit.
Heb eens flink aan de achterzijde de rooster uitgezogen en aan de bovenkant de gaatjes, tot nu toe gaat het weer goed.
Tevens heb iker aan de onderzijde achteraan een blokje onder gedaan zodat de bodem iets meer vrij is en de warmte beter weg kan.
Nog een oplossing zou zijn om het op een laptopkoeler te plaatsen.
grt. willem.
[Bericht gewijzigd door Hobbymen op zondag 11 januari 2009 12:20:09 (12%)]
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
is het niet zo dat op de een of andere manier de onboard grafische kaart is afgesloten(bios)
of dat je grafische kaart en beeldscherm in slaap zijn gebracht?
Wat ook altijd te proberen valt:
adapter en batterij verwijderen en daarna halve minuut op de powerknop drukken. Dan is alles echt spanningsloos, daarna nog eens proberen.
Moet ik ook doen als de quick launch buttons het laten afweten.
ok zal dat alles maar al eens uitproberen!
Tpt later en bedankt
Heb dat alles geprobeerd, maar tot hiertoe zonder resultaat!
Alle tips zijn welkom;
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 11 januari 2009 17:49:52 (37%)]
timmie
cold restart geprobeerd?
dus de netvoeding eraf en de batterijen eruit en 30 seconden de aanknop inhouden.
aldus mijn broer kan je ook kijken of hij het doet als je herhaaldelijk de SHIFT toets indrukt.
//edit:
je Bios circuit spanningsloos maken zou je kunnen proberen maar of dat het probleem wegneemt is nooit zeker en niet zonder gevaren.
[Bericht gewijzigd door timmie op zondag 11 januari 2009 18:52:17 (26%)]
Ja Timmie die coldstart heb ik gedaan zonder resultaat!
Maar dat van die spanningloze bios opstart hoe gaat dat in zijn werk?
groetjes
timmie
bios batterij loshalen en dan de verbindingen van de batterijen korstluiten maar je hebt dan ook kans dat je het moederbord sloopt
dan zal ik dat zeker niet riskeren timmie?
zal misschien nog best wachten,ik hoop nog op nog op wat reacties,alvast bedankt voor de moeite hé!
vgr steff
Bij dit schootscherm is het voldoende om de stekker even van de mobo te halen, dan is de bios direct weg.
Geheugen al los gehad?
ik heb de geheugen kaartjes er al uitgehaald;omdat ik dacht van een slechtkontakt.De stekker van de biosbattery
heb ik al eens los gehad.Maar wat bedoeld ge met mobostekker?
gr
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
eens test
haal alle rams eruit behalve 1
de schijf eruit
de DVD eruit,
de accu eruit
enkel de lader erop en proberen opstarten. geeft hij een biep of dergelijke?
als je die gewoon opstart, begint uw schijf nog te lezen??
ik vrees dat het moederbord kapot is, valt nogal veel voor bij recente laptops (werk voor HP als pc technieker, zie het dagelijks)
fCAPRI ik zal die test eens proberen maar ik vrees ook voor het ergste!met de schijfuithalen ,bedoelde daar de hardeschijf mee?De DVD die komt daar gemakkelijk uit,maar de schijf,ikzal proberen.
gr
fcapri
krijg geen leven in dat ding ,geeft ook geen piep bij het opleggen ,zoals ge vraagt!ik moet wel zeggen dat ik er de
HD niet uitgenomen heb.Zal hem misschien beter eens bij u bnnen brengen,als inde buurt van waregem kom,ik kom van aalst!Als ge me uw emailadres doorstuurt dan kan ik u bij gelegenheid verwittigen.
vg steff
fcapri
één van de testen van een laptop is alle rand apparatuur zoals schijven en dvd'roms eruit
als die dan nog nie start is het moederbord eraan. kan je niks anders doen dan vervangen, en dit is een dure grap.
je kan altijd eens de laptop volledig open doen, misschien kom je iets zwart/gescheurd... tegen. misschien één van de aansluitpinnen van de accu/lader. is de accu nog goed, kan je dat testen?
als de lader namelijk zijn contact verliesd, loopt de accu gans leeg, en krijg je er ook geen leven meer in.
tegenwoordig zijn laptops maar wreed goedkoop ineengestoken, zelf merk pc's gaan al snel kapot (een nieuwe laptop bij ons kost 410€, dit is dan een HP dual core, 2GB ram, breedbeeld, DVDwriter.... hoe kan je voor zo een bedrag nog kwaliteit produceren).
maar eens open doen kan nooit kwaad, niks te verliezen.
dit is één van mijn hobby's met laptops
nr 1
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/walltop/walltop.htm
nr 2
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/walltop2/walltop.htm
op men website http://fcapri.homelinux.com vind je men mail wel, ik doe dit zo opdat bots mijn mails adres er niet uit zouden halen
Medion 40100 heeft een fabricatiefout.
Deze werk bedrijfzeker met slechts 1 geheugen latje.
Doe één geheugen latje er uit en deze start op.
Moest dan nog het scherm zwart blijven dan werkt mogelijk de achtergrond verlichting niet.
De verlichting van het scherm werkt met een dc dc converter en is beveiligt met een micro zekering.
Deze print plaat bevindt zich onder aan het scherm waar de indicatielampjes branden.
Op de print staat F1 vervang deze en ok.
die fout heb ik ook gehad, ik heb de connector voor die geheugenlat voorzien van flux, en gewoon opnieuw gesoldeerd.
Probleem opgelost.
een paar mogelijke fouten zijn:
-ram kapot of zit niet goed meer (test eens uit met één staafje en zonder staafjes)
-processor kapot (te vervangen, misschien nog op kapaza goedkoop tweedehands te vinden of nieuw maar dan soms redelijk duur hangt er vanaf wat voor processor het is)
-grafische kaart kapot (niet te vervangen)
-moederbord kapot (te vervangen maar duur)
bedankt jongens voor de vele replieken.
Verwil, wat ge zegt van die zekering van de inverter voor de achtergrond verlichting,kan het dan dat ik met een extern scherm ook niets heb van verlichting ?
fcapri
als de inverter kapot is, zou je pc nog normaal moeten opstarten
allesinds zou je op een extern beeld WEL alles moeten kunnen zien (vermits je natuurlijk de externe connector aanzet, dit kan met een toetsencombinatie om het klavier gaan, bv FN + F4, eens kijken op je klavier waar je ergens 2 schermpjes ziet staan).
je pc zou wel moeten piepen als beide rams eruit zijn.
daarom mijn vraag, als je de pc aanzet, start deze effectief op. dus zie je de schijf ook lezen, net zoals die windows start, krijg je eventueel je opstart geluiden te horen?
hiermee weet je of:
1: je grafisch gedeelte niet werkt (geen beeld)
2: de pc gewoon niet meer start
in punt 1 kan je scherm kapot zijn, je moet dan wel nog beeld hebben op een extern scherm, of je grafische kaart is kapot (=mobo kapot)
in punt 2 is zeer waarschijnlijk je mobo kapot
om zekerheid te hebben, alles eruit halen wat je niet nodig hebt (schijf, dvdrom, accu,...) en enkel met het broodnodige starten. dus mb en 1 plakket ram. doet die niks, ram in ander slot steken, nog niks, eens andere ram pakken. paar keer met extern scherm aangesloten proberen starten
je zegt wel dat je ventilator werkt, en dat de DVDrom ook werkt, maar dit wil niks zeggen. bij het aanzetten springt bij de meeste laptops de fan zowieso aan, en regelt de bios deze na het opstarten bij. een dvdrom werk al van het moment die spanning krijgt. je laptop hoeft niet eens te werken dan
breng hem naar de aldi zeg dat hij kapot is die sturen hem op naar medion die gooien hem direct bij het grof vuil en dan krijg je een gloed nieuwe (zelfs een snellere en nieuwer type) geloof me maar zo gaat het echt....
Foute post (en niet alleen vanwege het gebrek aan leestekens), je moet dan contact opnemen met Medion's servicebedrijf.
fcapri;allsins bedankt voor de blijvende intresse,ik alles nog eens overdaan zoals gezegd,maar zonder resultaat,piepen doet hij ook niet.Ik denk zoals ge zegd ,dat het moederbord zal zijn?Zal daar moeilijk aan een twedehands geraken zeker?In alle geval van harte bedankt voor hulp.
vgr steff