Ik heb hier een paar servo drives liggen van het merk Yawaska. SGHD 01AE met bijhorende servo, overbrenging en geleiding. Aan de SGHD hang een NS100.
Nu is mij vertelt dat deze vrij nauwkeurig zijn. En ik kon positioneren. bv. Ga naar punt A, ga dan naar punt B, etc. Maar hier stop het verhaal. Ik heb op CN3(seriel poort ingang) de servo al aan het joggen gehad maar meer niet.
Nu heb ik gezien dat je met de Mechatrolink die op de NS100 zit meer kunt doen. Maar die is geen gewone RS232 of RS485 maar iets met een impulstransfo er in.
Wie heeft al hier mee gespeeld? En met de Mechatrolink gewerkt?
Ik heb een ideetje hoe ik het zou kunnen oplossen. Maar daarvoor moet ik een 2de driver slopen en dat doe ik liever niet.
MvG
Robin
Voorzover ik weet wel. Maar als ik me niet vergis heeft de drive zelf een aantal pulsingangen die hij als slave volgt. Hierop sluit je normaal een asbesturing aan. En die zijn denk ik wel te simuleren met bv een microcontroller. Wel oppassen: als je pulstrein plotseling stopt geeft dat een rotklap, acceleratie en deceleratie worden normaal in de asbesturing geregeld.
Je hebt de manuals van de kale drive en de NS100 toch wel neem ik aan?
@GJ Nu heb ik nog een NS600 gevonden. Maar hoe zeg ik tegen die sigma II drive dat ik een NS600 gebruik? of gaat dat automatisch? Want normaal kan ik PN800 -> +++ niet vinden op de drive. Ik heb alle manual van die yawaska's.
Ik heb ook nog een GTM van ASP CNC Technicks gevonden. Hier zat geen manual bij. Ik heb ook al gezocht op google maar vind niet zo veel daar over. De site van het bedrijf zelf is plat. Heeft iemand hier meer info over
Robin