Hallo Allemaal,
Voor mijn koptelefoon heb ik het idee opgevat om een zeer kleine equalizer te maken aangezien hier net te weinig sub (naja laag dan;)) uitkomt.
Aangezien het hier om een koptelefoon gaat is het de bedoeling dat het ding zo klein mogelijk wordt.
Het is niet de bedoeling dat de equalizer veranderbaar dient te zijn. Dus de aangepasten waardes op de frequenties dienen vast te liggen.
Helaas ben ik een dergelijke equalizer echter nog niet tegengekomen. Vandaar ook mijn vraag is het uberhaubt mogelijk? Zo ja waar zou ik deze schakeling vandaan kunnen halen?
Groet,
Dave
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Koop een setje van deze:
(Ultimate Ears Super.fi 3 studio)
Die geven bas. Je weet niet wat je meemaakt. Kan geen equalizer tegenop!
Helemaal mee eens, koop goede oortelefoontjes en ga niet de fouten van een slecht setje proberen te compenseren.
De oortelefoon die Fuzzbass voorstelt ken ik niet, maar ik weet wel dat je vér van 20 euro philips dingen weg moet blijven...
Philips maakt wél goede hoofdtelefoons, maar die zijn echt lomp groot. Voor 12,50 of iets in die richting kan je echter geen buil vallen 
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Mwoah, die dopjes die diep in je oren gaan moet je ook maar verdragen... veel bas geven ze meestal wel, maar ook het gevoel dan mn oren worden vacuumgezogen 
Wat die equalizer betreft: wil je die tussen de hoofdtelefoonplug hebben, of kan het ergens voor de versterker waarmee je het ding stuurt?
De voorgaande posters hebben gelijk.
Maar als je toch iets met de bestaande wilt doen: je kunt een laagdoorlaatfilter maken en dat er tussen zetten, en dan gewoon het volume flink opdraaien. De hoge tonen zijn dan weer normaal van sterkte, en de lage flink harder.
De kwaliteit maakt niet uit neem ik aan.
De voorgaande posters hebben nog steeds gelijk.
Ik zou bovendien nog wat willen toevoegen.
Als je besluit om een filter te bouwen adviseer ik je om het eerst eens uit te proberen met een bestaande toonregeling/equalizer!!
De kans bestaat namelijk dat jouw koptelefoon de bassen niet fatsoenlijk kan weergeven op het door jou gewenste volume zonder flink de vervorming in te gaan.
Ton
koop goede oordopjes, dat is waarschijnlijk goedkoper dan een mini toonregeling.
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-mdr-as30g-over-ear-hoofdtelef…
die heb ik, zijn niet zo duur, krijg je geen vacuum oren van en je hebt betere bassen.
er staat bij kabellengte 60cm maar er zit nog een verlengkabeltije bij, dus de kabel heeft wel een normale lengte.
[Bericht gewijzigd door Riktw op (16%)]
Fuzzbass
Als je in-ears niet kunt verdragen, dan heb je geen goede. En ook als ze niet 100% comfortabel zijn, dan nog is er die adembenemende, afgronddiepe, moeiteloze, loepzuivere lage bas. Toen ik die UE's voor het eerst hoorde verbleekten alle subwoofers die ik ooit heb gehoord.
(Hoewel 2 basreflexkasten van 85 liter, getuned op 28 Hz, met een Monacor SPH-300KE elk, in de achterbak van een Fiat Uno, ook onbeschrijfelijk zijn. Allen niet zo draagbaar als de UE's
)
* Riktw kijkt naar de prijs van die dingen
100 dollar, hmm de mijne waren 30 euro, zoveel geld heb ik niet;)
/edit/
mijn mp3 was 20 euro, zen stone van 1GB
[Bericht gewijzigd door Riktw op (18%)]
Fuzzbass
De meeste mensen hebben wel zo veel geld (en vaak nog veel meer) over voor een MP3 speler of smartphone/muziektelefoon/PDA. Waarom ze dan besparen op het meest essentiële deel van een persoonlijk muzieksetje, en luisteren naar een 5 euro kostende set dopjes die toevallig bij de speler zaten, dat snap ik dus echt niet.
Ik heb een (muziek)telefoon van 150 euro en een MP3 speler van over de 200, dan konden die 70 euro voor een heel goed setje oordopjes er ook wel vanaf. Het kan trouwens nog VEEEEEEL duurder.