Ik heb een Pace MBT 210E desoldeerstation wat onlangs vreemd is gaan doen.

Ongeacht hoe ik de temperatuur instel, de punt wordt lang niet heet genoeg (kan 'm bijna vasthouden) en de temperatuurmeting klopt totaal niet.

Heeft er iemand reparatietips, een servicemanual of wat voor info dan ook over dit ding?

Ik heb de connector als eens opnieuw aan de kabel gezet, zonder verbetering.

Edit: de servicemanual is gewoon op hun website te downloaden zie ik nu, die zal ik eens gaan bestuderen.

[Bericht gewijzigd door joopv op (19%)]

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een MBT250 en dan met de gewone soldeerbout. Er zat simpel weg een breuk in het snoer, dat is wel lastig te maken omdat het vrij dun zilverkern teflon snoer is. Uiteindelijk heb ik een ander snoer besteld bij Arcoss.

Hallo,
ik heb ook zo'n soortgelijk probleem.
Bij mij echter zijn de draadjes van het verwarmingselement beschadigd en veroorzaken sluiting.
Nu was ik aan het denken om er teflon of siliconen slang erover te schuiven maar is hittebestendigheid dan niet te laag?
Ter info: Bij mij gaat het om een mbt200e en de extractor sx-55 waarvan het verwarmingselement niet te krijgen is.
Iemand een betere suggestie?

Ik heb dat ook eens gehad sluitng tussen de verwarming en het themokoppel.
Uiteindelijk toen een nieuw element moeten kopen.
Inmiddels gebruikt een Ersa rework station.
Je kan eventueel het element van een SX70 gebruiken die zijn 21V-48W.
En ik heb nog een SX25 liggen, temninste ik denk dat het een 25 is, op het element staat alleen 21v 35W.
Bij intersse stuur een PM.

Edit: op een MB200 zou zo een SX70 kunnen.

Op 20 augustus 2022 15:51:34 schreef klussenman:
Hallo,
ik heb ook zo'n soortgelijk probleem.

Oude koe van 2009! :)

Zal 13 jaar na de topicstart wel opgelost zijn, start anders zelf een nieuw topic, en verwijs eventueel naar dit topic. :)

heb dit ook gehad bij een sodr-pen van pace, verwarming draad uit het element was gebroken in het element zelf. met wat geduld en priegelwerk de verwarmingsdraad uit het metalen omhulsel gekregen, 1 wikkeling eraf gewikkeld zodat er weer een aansluitdraad was. werkt nog steeds, echter niet vaak sinds 48W om goed te solderen aan rohs printen niet bijster veel meer is tegenwoordig.