Foefjesman®
One man's junk is another man's treasure...
Hoi,
ik heb een stel ecc83 buizen uit een orgeltje gehaald (philicorda). Ik doe er niks mee en wil ze verkopen, maar wat zou ik hiervoor kunnen vragen ? Ik weet niet of ze nog 100% goed zijn en heb niet de mogelijkheid ze te testen.
Kan ik ze eventueel ergens laten testen en is dat zinvol ? Ik bedoel, hoe groot is de kans dat ze nog gewoon goed zijn ?
Zit er misschien iemand op het forum die ze kan testen tegen vergoeding in de buurt van Rotterdam ?
Thnx.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik doe er niks mee en wil ze verkopen, maar wat zou ik hiervoor kunnen vragen ?
Nieuw kosten ze van het merk JJ ongeveer 7.50 euro...
je hoeft indd geen enorme bedragen te verwachten. ik heb afgelopen zaterdag op een beurs nog 2 ecc83's gehaald voor 2,50 per stuk.
€ 1,- per buis lijkt me dan een acceptabele prijs voor een buisje dat uit een >30 40 jaar oud orgel komt!
Veel geld valt er niet mee te verdienen dus.
Foefjesman®
hmm ok, ik dacht dat ze misschien nog wel wat waard zouden zijn. Maar dat valt dus tegen.
Bedankt voor jullie antwoorden
Voor die €1,- p/st wil ik ze wel van je overnemen.
Mijn risico of ze nog bruikbaar zijn.
Ik stuur je een mail.
Buizenphilicorda's (enkelklaviers) moet je inelkaar laten en verkopen. Waarde momenteel meer dan 100 euro in werkende staat, 50 euro defect.
Zie ook marktplaats 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mja, toch zie je dat in sommige gevallen de prijs enorm wordt opgevoerd als het telefunken, mullard of philips ecc83 buisjes betreft, zeker op ebay
Als ze daar zo vaak voor die hoge prijzen staan, betekent dat dan dat ze ook veel verkocht worden.. of juist dat ze nog steeds niet weg zijn?
als er een ruitje aan de onderkant van de buis staat of er ergens telefunken staat dan kan je ze nog wel op ebay kwijt.
worden nog wel enge bedragen voor gegeven, een ecc803S was helemaal leuk dacht ik.
en er zijn vast wel gekke audioten die nog wel wat betalen voor een niet geteste buis hoor;)
Foefjesman®
Misschien laat ik ze nog wel testen anders kijk ik gewoon wat ze op ebay doen. Ik heb ze inderdaad ook al zien staan voor idiote bedragen (getest en matched pair of zo).
Tja het orgel, het was defect en heb er wat onderdelen van gebruikt om mijn 2e (werkende) philicorda op te knappen.
bedankt voor de info en suggesties