Kan mij iemand helpen a u b
Ik zet deze vraag nu bij audio maar kan ook bij iets anders plaatsen
Mijn vraag is hoe kan ik een display verbinding terug herstellen
Het is een flat kabel die zo geplakt is op de bedrading
Is dat met speciale lijm of iets anders, en zo met lijm welke dan ?
Help mij
Fons

Zulke dingen zijn niet zelf te repareren, tenminste mij is het nog nooit gelukt.

Wat voor display?
Ik zou zeggen gewoon solderen...
Heb je mss een foto om het te verduidelijken?

Heb een foto maar u gestuurd
Fons

Oeh, dat ziet er nogal... moeilijk uit.
Je kan proberen om het er op te leggen en dan op de ene of andere manier vast te klemmen.

Ik heb nog niet met uploadarchief gewerkt maar ik zal proberen de foto erop te zetten zodat iedereen hem kan zien.

EDIT : upload geluk :)

http://www.uploadarchief.net/files/download/scherm%20bevestiging.jpg

(of is hij te groot?)

Ik vermoed dat Fons2 een foliekabel bedoelt, die direct op een glazen LCD substraat gelijmd zit. Repareren is knap lastig, maar het gaat misschien met een schuimrubber strip of pakking die de folie continu aangedrukt houdt. Je zult iets moeten verzinnen om die strip aangedrukt te houden.

Velen zijn je voorgeweest, en ik heb nog weinig mensen gehoord die het succesvol opgelost hebben. Meestal is dit gewoon een enkele reis naar het ronde archief.

Verplaatst naar algemeen, gezien ik geen link met audio zie in dit probleem.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op (20%)]

aan klein is fijn
dit komt uit een autoradio vandaar bij audio

dank voor plaatsen foto
fons

[Bericht gewijzigd door Fons2 op (53%)]

Als je even had gezocht op folie kabel, dan had je gelezen dat het met een strijkijzer gaat. http://www.circuitsonline.net/forum/view/36279

Verder veel zuc6

Je kan misschien ook proberen met heteluchtsoldeerbout of iets dergelijks, maar ik weet niet hoe smeltvast die folie is...

Ik denk dat je met hete lucht gewoon een gat in die kabel smelt.

Op 25 februari 2009 22:40:47 schreef Fons2:
aan klein is fijn
dit komt uit een autoradio vandaar bij audio

Maar het het probleem waarover dit topic gaat heeft niets met audio te maken.

Op 25 februari 2009 22:48:26 schreef $t€f:
Je kan misschien ook proberen met heteluchtsoldeerbout of iets dergelijks, maar ik weet niet hoe smeltvast die folie is...

Niet.

Ik geef het nog enige kans als je even wat flux smeert op de print, de kabel erop legt, en ader voor ader even kort aantipt met een smalle soldeerbout. Dan smelt je wel gaten in het folie, maar je smelt wel de aders weer goed vast. Niet te lang blijven hangen op 1 plek, want dan smelt je er te grote gaten in.
Je moet echter wel enigzins weten waar je mee bezig bent, en hoever je kan gaan.

Probeer het eens met een strijkijzer. Laag beginnen en dan steeds heter zetten. Eventueel met bakpapier ertussen.

Ik heb ergens gelezen dat zo'n dingen meestal bevestigd worden door de baantjes mooi op elkaar te leggen en dan de folie aan de print te smelten, er stond ook bij dat dit meestal maar eenmalig gebeurt...
Ik denk dat je met een strijkijzer het meeste kans hebt

[Bericht gewijzigd door stefhead op (12%)]

bedankt allemaal zal het proberen met een strijkijzer

fons