Beste mensen,
Ik zou graag mijn 16F690 (dat ik meegekregen heb met mijn Pickit2 in de tijd) laten communiceren met de H-brug TLE-6209 R. Nu heb ik wel alles reeds geleerd in theorie en dit ook begrepen...maar zit dus met het probleem dat ik niet zou weten hoe eraan te beginnen. Ik dacht dat het misschien het beste is vooraleer ik code schrijf voor de PIC eerst op papier teken welke poorten tussen H-brug en PIC met elkaar moeten verbonden worden (zodat ik later weet hoeveel I/O ik moet declareren). Daarna kan ik een flow-chart maken, dez vertalen in C...en uittesten. De eindbedoeling zou zijn om dit uit te breiden voor 4 H-bruggen die elk een motor zal aansturen.

Andere suggesties welkom...of een compleet ander stappenplan ook :)
(ik ben nu schema van PIC en H-brug met daartussen verbindingen aan het tekenen aan de hand van de datasheets...zodra dit gedaan is zal ik het posten voor bespreking...)

THX !!

PS: voor "overbodig" (niet dat het zoo een grote moeite is) werk te besparen...hier de url's naar de datasheets
PIC:http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/41262A.pdf
H-brug:http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/infineon/1-tle6209r_2.0.pdf

Hoi,

Wat wil je communiceren dan?

Stroomverbruik?, draairichting?, ????

De bedoeling is om wielen voor/achteren laten draaien...de snelheid te regelen
(PWM is beschikbaar op 16F690 dus dit is al 1 van de vele verbindingen naar de H-brug, in datasheet staat dat TLE-6209 direct PWM kan binnenkrijgen...en de spanningswaarden komen overeen dus dit is gewoon verbinden.)

Dit is de eerste stap: de motor kunnen laten draaien snel/traag/voor/achteren

De tweede stap zou dus een uitbreiding kunnen zijn met implementatie van het monitoren van de activiteiten/foutmeldingen van de H-brug (SDO-uitgang op de H-brug)

Ik hoop nu dat ik niet vergeten ben...normaal gezien niet ;)

Bij het tekenen van het schema ben ik tot het volgende gekomen kwestie de PWM (is dit juist???)
Voor 16F690 (datasheet/p.116) zijn er meerdere instellingen mogelijk op het vlak van het aantal outputs. Ik heb voor de single output gekozen (p.123), dit door het feit dat de TLE6209 maar 1 enkele ingang heeft voor zijn PWM. Dus als men in de code de juiste instellingen meegeeft (zie p.116) voor de 16F690 dan moet dit wel lukken...dus een draadje tussen P1A pin van 16F690 en PWM pin van TLE-6209 :)

Als ik iets fout heb of vergeten ben plz tell me...

thx!

Hmmm, Lijkt me een vrij recht toe rechtaan chippie,

Je geeft op de DIR poort een signaal voor de richting, du s hoog is de ene kant op, en laag is de andere kant.

2.3.3 Direction and PWM
The power stages are controlled by the direct inputs DIR and PWM as given in Table 6
and further illustrated in Figure 2. The DIR input gives the direction of output current,
while the PWM input controls whether the current is increased or reduced.

Let wel er zijn nog een hele berg andere mogelijkheden en instellingen met deze brug.

De datasheet goed doorlezen voor zover ik in de gauwigheid kan zien staat alles erin wat je nodig hebt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]

OK mijn schakelschema is volledig af...ik heb nog enkel en alleen paar vraagjes over de de serïele communicatie tussen de PIC en de H-brug.
Als ik alles goed begrijp zou het volgende juist moeten zijn

Op p.156 van de datasheet van de 16F690 moet men het SSPSTAT register definiëren, nu vraag ik me af waar bit 7 en 6 juist voor staat...(SMP en SKE), doordat ik geen I2C modus gebruik mogen de rest van de bits don't cares zijn...

Op p.157, SSPCON register, heb ik problemen om de betekenis van alle 7 bits te verstaan...(WCOL,SSPOV,SSPEN,CKP,SSPM)

Als laatste een algemene vraag: Ik zou het liefst de code in C programeren (met MPlab) denken jullie of dat het zou werken als ik tussen mijn C-code af en toe instructie-sets gebruik? of moet ik kiezen tussen de 2?

Alvast heel erg bedankt!