Gezocht! Probe tip voor Agilent 2862A

Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag, en in het bijzonder aan mensen die bekend zijn met scopes en probes van Agilent.
Ik heb een probe met type nr 2862A en hiervan is het topje van het meetcontact afgebroken. Nu heb ik gemerkt dat dit puntje heel makkelijk los te schroeven is daar het vast zit met een M2 schroefdraad.

Dat dit puntje zo gemakkelijk te verwijderen is zou suggeren dat het apart te vervangen is. Dat zou erg fijn zijn want een nieuwe probe kost 84,-...

Nou heb ik agilent gebeld maar het schijnt dat deze puntjes bij hun niet meer los te kopen zijn. Mijn vraag is of er hier iemand is die zo'n puntje over heeft of weet waar ik zo'n puntje los zou kunnen kopen.

Jeroen

rbeckers

Overleden

Ik heb een 2863A en het lijkt een vrij universele tip.
Mischien dat onderstaande tip past:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=107280

De gemiddeld elektro boer heeft ze wel op voorraad, althans van die schroeftips dan. Maaruh, nog belangrijker, hoe heb je hem stuk gekregen? Rechtop in het breadboard?

Beide heel erg bedankt voor de reactie heren.

@rbeckers,
Die lijkt er inderdaad heel erg op. Ik denk dat ik die maar eens ga bestellen om te kijken of die past.

@NL Cortana,
Ok bedankt dan zal ik ook eens wat elektroboeren langs gaan of opbellen.
En hoe ik hem stuk gekregen heb.. Nee het was geen breadboard. Ik kwam in een via in een printplaat vast te zitten. Gezien de print waar ik aan aan het werken was onder 230~ stond kon ik niet even de print vast pakken.
Dus een beetje wiebelen en hij kwam los toen was hij echter wat verbogen waarna ik hem wilde rechtbuigen met een tang. Bij het rechtbuigen brak hij af.

Hoe dan ook,
Dit geeft me weer goede hoop! Bedankt!

Nou even een update en een tweede verzoek,

@ NL Cortana,
Ik heb nu alle elektroshops die hier op CO vermeld worden onder noordholland gebeld en niet een had een dergelijke schroeftip in het assortiment.
Kun jij misschien een winkel noemen (desnoods aan de andere kant van nederland) waar ze ze volgens jou wel moeten hebben?

Zijn er anders nog mensen met andere ideeen?
Ik bestel zoiezo het tipje van "Testec" bij conrad en hoop dat die past. Maar ga zo ook Farnell nog even bellen. Kon op hun site niets vinden maar ze hebben dan ook zo'n gigantisch assortiment dat ik misschien niet goed gezocht heb.

Mocht er iemand zijn overigens die een dergelijk puntje heeft liggen, als reserve of ooit gekocht toen ze nog wel los te krijgen waren dan ben ik bereid daar voor te betalen.
Noem je prijs! :)