Wie heeft er ervaring met modelbouw?
Ik wil het volgende doen:
Uit china heb ik 2.4ghz zenders voor 30 dollar gekocht. hier zitten flysky modules in.
Deze werken keurig met 5V voedingspanning. 1 Switchkanaal (GND geschakeld).
En een PPM signaal. Nu heb ik inmiddels 1 module verkloot...
*opzich nog geen wereldramp... 15 dollar verkloot.
Maar ik wil dit graag werkend zien te krijgen.
Nu heb ik al gekeken naar de uitgang signalen van PPM.
En het eerste dat mij opviel was het volgende
Futaba FC-18 gebruikt 5V signalen
Hobbyking 2.4ghz gebruikt 2,5V signalen.
zijn er mensen die hier ervaring in hebben?
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Ik begrijp totaal niet wat je wenst te bekomen...
Je hebt dus één of meerdere Hobby King 2.4GHz transmitters gekocht.
Deze werken ENKEL EN ALLEEN met de Hobby King 2.4GHz receiver (proprietary zoals de meeste, zoniet alle 2.4GHz RC-systemen).
Wat heeft de Robbe FX-18 hiermee te maken?
Graag meer (en duidelijke) info over je bedoelingen.
de flysky FS HF-020 (A)
is een universele 2.4ghz module welke in meerdere zenders gebruikt wordt. Deze wil ik in mijn FC-18 bouwen.
Deze heeft gewoon een PPM signaal nodig.
Level convertor en inverter bouwen;
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=967207&page=32
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
OK, na wat googelen heb ik iets meer inzicht in de zaak gekregen (BTW, ben jij soms Cheeta van het ModelBouwForum?).
De FS HF-020 (A) is dus een 2.4GHz zendermodule die ingebouwd zit in o.a. de Flysky/Turborix low cost 2.4GHz RC-zenders.
Jij probeert de module dus in combinatie met een FC-18 te gebruiken.
1. Heb je met een scoop al eens gekeken naar het PPM_IN signaal (gele draad) met de 2.4GHz module nog steeds in de originele zender? (niveau/polarisatie?)
2. Naar mijn weten stuurt de FX-18 een PPM-signaal met TTL-niveau en negatieve modulatie uit.
Edit: 2N3055 was me iets voor...
Ben inderdaad cheeta van het modelbouwforum echter loopt het daar geheel uit de klauwen wat betreft CE.
en is er niemand die of het verstand heeft en / of het wilt uitvoeren omdat het dan niet CE is.
CE dat kan me echt gestolen worden wat dat betreft op dit moment.
De level convertor had ik al gevonden en geprobeerd maar werkte bij de eerste keer niet helaas.
Nu is 1 module reeds gesneuveld en blijft er nog maar 1 over.
Met een scope vond ik het volgende:
FS-HF020. Krijgt vnauit de zender een 2.5V PPM signaal (positief)
De Robbe FC-18 *niet de FX-18* geeft een 5V signaal ook positief.
dus hij moet zover ik zie niet geinvert worden. echter spanningsdeler had ik ook al geprobeerd maar zoals ik al zei is de eerste reeds gesneuveld.
[Bericht gewijzigd door veenie op (27%)]
Turbokeu
Golden Member
Sorry, my mistake, ik bedoelde wel degelijk de FC-18
FC-18 PPM-polarisatie volgens TX2TX:
http://users.belgacom.net/TX2TX/tx2tx/english/tx2txgb1.htm
(ongeveer halverwege)