Automatisch shutt-off voor voeding electrostaten

Ik heb onlangs electrostaat luidsprekers gebouwd.
De hoogspanningseenheid word gevoed met een adaptor met een variabele stand van 1,5 tot 9 Volt.
Nu schijnt de levensduur van electrostaten aanmerkelijk te kunnen worden verlengd als men de spanning eraf haalt als ze niet in gebruik zijn.
Ik zou natuurlijk een schakelaartje kunnen zetten tussen de draad die van het stopcontact naar de adaptor loopt.
Maar veel mooier zou zijn als de stroom automatisch zou worden onderbroken als er bijv. 10 minuten achtereen geen geen signaal meer komt van de versterker.

Zo'n apparaatje schijnt niet kant en klaar te koop te zijn en in een electronicazaak heeft men mij verwezen naar circuitsonline.

Ik ben echter een volstrekte leek op electronica gebied en weet zelfs niet eens hoe zo'n apparaatje/ schakeling heet en waar ik dus op zou kunnen zoeken in het forum.
Ik heb het maar automatische shut-off schakelaar genomend maar daar kan ik niets op vinden.

kan iemand mij vertellen hoe zoiets officieel heet en waar ik dat zou kunnen vinden ?

En vooral ook of het gemakkelijk door een leek te maken is en of i.d. anders misschien toch ergens kant en klaar te koop is.

Bi voorbaat hartelijk dank !!

M.Vr.Gr.

Bas

Een leek met electronica, maar toch electrostaten zelf bouwen.
Applaus.

Dat heb ik gedaan onder supervisie van iemand die het veel vaker heeft gedaan. Een soort bouwpakket. En de electronica heeft hij weer elders voor mij besteld. Alleen dit onderdeel (auto shut-off schakelaar) zit er niet op. Vandaar.

P.S. 1: Ze doen het overigens verbazingwekkend goed.

P.S. 2: Hoort dit item het beste in audio of betreft mijn vraag wellicht een meer algemene toepassing die in dit geval toevallig voor een audiotoepassing bedoeld is en zou ik mijn vraag daarom niet beter in een ander forum kunnen plaatsen ? En zo ja, in welke dan ?

P.S. 3: Weet je toevallig ook hoe zo'n apparaatje/ schakeling heet ?

Groet,

Bas