Halo,
Ik ben bezig met het maken van een soort robot voor ik het kan maken moet ik weten hoe je tandwielen kan monteren.

Weet iemand hoe je tandwielen moet monteren want ik heb al bepaalde technieken van mijn broer geleerd maar werkt niet en op internet heb ik ook niet de informatie kunnen krijgen wat ik nodig had.

Hallo.

Wat voor een materiaal is het.

Staal, messing, plastic, boter?

Wat bedoel je met monteren? Dat is namelijk het enige wat je ons qua informatie geeft.

Hoe je ze kunt bevestigen? Hoe het werkt met vertandingen of hoe je ze het best in elkaar kan laten lopen?

Wat voor 'technieken' heb je geleerd en hoezo werkt dat niet?

Het materiaal is plastic.
met monteren bedoel ik bevestigen ik wil weten hoe ik kan weten waar ik precies het gaatje moet boren.

Hij heeft me uitgelegd dat ik de diameter van beide tandwielen eerst moeten meten en dat ik zo wist hoeveel cm van het tandwiel ik moet boren zodat ik het tandwiel er in kan zetten. Ik weet niet precies wat er fout aan ging ik denk de techniek zelf

Heb je niet de mogelijkheid om het tandwiel tegen de ander aan te houden en dan door het gaatje af te tekenen?

Je moet tandwielen trouwens niet strak tegen elkaar zetten, dan heb je teveel wrijving. Stop er een stukje papier ofzo tussen en druk hem aan. Na het bevestigen het papiertje er tussenuit halen; dan heb je een klein beetje speling tussen de twee.

Dat is een leuke mogelijk heid en ik ga hem dalijk uitproberen maar moet dan nog wat weten met wat zou ik hem dan vast maken? want heb geen drie handen kan dat met plakband gewoon? en dat ik dan een gaatje prik om zo te tekenen.

Met 1 hand vasthouden en andere hand aftekenen toch? Je hoeft alleen maar 1 stipje te zetten waar je hem bevestigt.

En er zit een gaatje in. Daar kun je toch 'iets' doorheen doen? Een schroefje of een busje die om een schroefje heen zit.