Heey,

Ik ben van plan om een klein karretje te maken waarop je kan zitten en rond rijden.
Nu heb ik wel iets gevonden maar weet niet of dit sterk genoeg zou zijn.
Ik dacht om 2 van deze motortjes te kopen of mss 4 voor elk wiel (als er 2 zijn voor elk achterwiel)
http://be02.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=ge…

Gaat dit goed zijn of niet ?
Het karretje zou totaal max 70 kg gaan wegen (persoon al ingerekent van 50kg)

Mvg

Ben van gent belgie dus dat is wat ver.
Maar idd is wel heel mooi.

Die motortjes leveren een whopping 1.7W per stuk (mechanische energie, 80rpm / 20Ncm).

Dus eh, wat denk je zelf?

Ebay, zoek naar 'MY6812' (40-tal € + verzending).
Verkoper is in Duitsland gevestigd en zeer aan te raden.

De (Chinese) MY6812 borstelmotor is een 24V/200W scootermotor en dus perfect voor je toepassing (ik ga deze gebruiken als aandrijving voor een 1:20 schaalboot).
De MY6812 bestaat ook in een minder krachtige 12V/150W versie (heb ik nog niet getest) bij dezelfde verkoper.

Je zult inderdaad >150W moeten gaan denken. Met die motortjes krijg je het karretje alleen amper vooruit.

Wij hebben volgens mij een 24V 250W motor op onze skelter zitten.

Probeer anders één of twee defecte electrische steps op de kop te tikken. Kosten niets en vaak is alleen de regelaar kapot. Zijn ook 200W motoren op 24V.

Op 15 april 2009 08:13:44 schreef mbbneon:
Probeer anders één of twee defecte electrische steps op de kop te tikken. Kosten niets en vaak is alleen de regelaar kapot. Zijn ook 200W motoren op 24V.

Dit is zeker een goed idee. Ik heb hetzelfde gedaan. Voor 30 euro een elektrische step met dikke banden gekocht en opgeknapt. Maar je moet zeker voor steps gaan met dikke banden , Die met dunne banden hebben te weinig kracht. Mijn step heeft een motor van 330W en dit is zeker geen luxe ;)

probeer eens te kijken voor 2 scootmobielen of 1 elek rolstoel die kapot is bijv. die motoren zijn STERK!! :P

op ebay een 70 dollar per stuk. (zoek op permobil)

Een oude afgedankte professionele schrobmachine ; de rij motor is vaak compleet met differentieel ; je munt hem er zo onder bouwen. :)

Ruitenwisser motoren willen ook nog wel eens werken, Kan je zo vor een paar tientjes bij de auto sloop halen. Maar verwacht er geen snelheid van :P