Hallo, de titel zegt het al. Kan er op elk autoradio een versterker worden aangesloten? Ik wil nl de JVC KD-G351 kopen, maar alleen als er ook de mogelijkheid is een versterker/subwoofer aan te koppelen. En ik heb al 4 speakers en 2 tweeters in the auto zitten, vandaar dat er zoiezo een versterk er tussen moet komen... En hoe moeten ze trouwens aangesloten worden? 2 speakers en 2 tweeters op de radio en 2 speakers en 1 woofer op de versterker? Ik ben hiermee een total noob.. 
Groeten
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Het antwoord is ja. Met een speaker-naar-line adaptertje kunnen speaker uitgangen aan een externe versterker gekoppeld worden als de radio geen line-out(s) heeft, of als de versterker geen speaker-in(s) heeft. In alle andere gevallen is het gewoon een of meer tulpkabeltje(s) en klaar.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Check of er line-outs op zitten. Hierop kan je rechtstreeks een versterker aansluiten.
Zijn het de originele autospeakers, of van een bepaalt merk/type?
Rob.
Allereerst, bedankt voor de snelle antwoorden.
De radio heb ik nog niet... dus dat kan ik niet zelf controleren. Misschien een keertje bij de MediaMarkt gaan 
En de speakers zijn zover ik weet origineel, behalve de 2 tweeters dan.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Haha, wat grappig, deze heb ik vandaag (of officieel gisteren) nog geïnstalleerd. Ik heb geen line out nodig gehad, maar kan eigenlijk met zekerheid zeggen dat deze er ook niet op zit. De manual zegt hetzelfde.
Als ik het goed begrijp, kun je dan zoiezo een versterker aan vrijwel elk autoradio aansluiten. Zelfs als die geen line-out of RCA heeft... Of snap ik t verkeerd?
De persoon van wie ik de radio over wil nemen heeft ook een andere radio gekocht om deze reden: "er kan geen versterker op de radio aangesloten worden" 
[Bericht gewijzigd door cruelman84 op (33%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Klopt. Zoals Fuzzbass zegt heb je dan wel een convertor nodig, die van het speaker-niveau terug gaat naar line-niveau.
joopv
Golden Member
.... en een galvanische scheiding mbv trafo's als je geen dynamo- en andere bijgeluidjes op wilt lopen..
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Die trafo's zitten in zo'n convertertje ingebouwd. Niet alleen om te scheiden, maar om de uitgangsspanning uit de dubbele brugversterker, die in de meeste autoradio's zit, om te zetten in een massa-gerelateerd signaal.