hoi,
Ik heb heel wat ervaring (meer dan 30 jaar) met meettoestellen zowel hobbie als profesioneel.
En toch heb ik me laten vanggen. Mijn capmeter is gesneuveld bij het meten van een condensator (20uF) die op een takel gemonteerd was. De takel was al enkele dagen zonder spanning maar de codensator bevatte nog voldoende lading om mijn meter te doen sneuvelen. Ik had dit echt niet verwacht.
Dus laat het een les zijn voor iedere lezer.
Ontlaad steeds de condensator voor je een meting doet met een C-meter, ze kunnen er echt niet tegen.
Yellow Walk
De beste stuurlui staan aan wal
Wat te denken aan een HF eindtrap die oscilleerde... Wat zitten te prikken met een 1 uf condenstator en zo ook op de basis... Weg 100watt TOR, we hebben het over 25 jaar terug 
M.a.w. eerst C leeg maken 
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Pijnlijke affaire idd.
Ik heb het ook al eens voorgehad met een ietsofwat geladen cap op mijn RLC meetbrugje, die liet nog met een beschaafd piepje horen dat hij er genoeg van had en toonde alleen nog op zijn display: FUSE...
Normaal piept hij alleen als je het keyboard bediend.
Met het zweet op het voorhoofd vorzichtig het toestel geopend, op zoek naar een zekering... niets.
Batterij eruitgenomen, terug gestoken en nog eens off/on geschakeld en hij deed het weer...
Nadien zweetparels van het voorhoofd gewist...
- - big bang - -
We hebben een verzameltopic voor dergelijke ongelukjes: http://www.circuitsonline.net/forum/view/60739