Heeft iemand de servicemanual van deze versterker liggen?

De backlight van de LCD begint steeds zwakker te worden en ben benieuwd of dit d.m.v. trimpotjes te verstellen is zonder 'm eerst open te halen.

Bedankt alvast.

Hoe wil je bij trimpotjes kunnen zonder hem open te halen?? Waarom denk je dat er trimpotjes inzitten?

Dit is typisch een klusje waarbij je eerst kijkt wat erin zit. Zijn het gloeilampjes dan zijn er geheid 1 of meer stuk en moet je ze gewoon vervangen!

Blijkt het een electroluminiscente verlichting te zijn (kleine kans), dan zouden er elco's rot kunnen zijn of de verlichting zelf. Speciaal voor dat laatste geval ben ik inderdaad wel eens een trimmertje tegengekomen om de levensduur nog marginaal te rekken (NAD CD-speler).

Was meer even een snel gedachtensprongetje aangezien mijn Akai MPC hetzelfde soort display heeft en deze wel trimpotjes intern heeft.

Maar goed, even een bak koffie en dan eens kijken of ik wat kan vinden.

Kijk, nu gaat er me een lichtje branden... Je hebt helemaal geen LCD, dus dat verhaal over backlight mag je vergeten.

Jouw display is zo aan het niet al te duidelijke schema te zien een FTD, waarvan de gloeidraad kan worden gebruikt om de helderheid te regelen. Die zit echter rechtstreeks op een trafowikkeling. Je zal dus de elco's van de negatieve kathodespanningen moeten controleren/vervangen en als dat niet helpt is je display gewoon sleets.