PJ
---PJ---
Ik ben op zoek naar een snelle usb interface die gedurende een korte periode (2-tal seconden) fysische metingen kan doen. Met een periode van 10 milliseconden. Ik heb gekeken op de site van velleman en in januari komt er een usb interface uit, maar bij de informatie staat er 20 milliseconden per instructie. Is deze dan al of niet snel genoeg?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 4 december 2003 21:44:19 schreef PJ:
Is deze dan al of niet snel genoeg?
Die vraag kan alleen jij beantwoorden, omdat jij weet hoe snel je het wilt hebben.
Speedy
Zal ik het pakje hier maar laten staan zolang het tikt?
Lijkt me duidelijk. De snelheid van dat ding is 20 msec per instructie en jij wilt elke 10 msec een meting uitvoeren. Dat is dus te traag.
Ik weet niet welke sensoren je wil gebruiken maar vorig jaar heeft er een usb naar 1-wire interface. Je moet maar eens zoeken in de elektuur en op de site van maxim-ic. Daar kan je dan vinden welke sensoren je op 1-wire kan aansluiten.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Wat voor metingen, wat wil je kunnen programmeren, hoe start je die periode, hoeveel data moet er uiteindelijk verstuurd worden?
Als PIC-fanaat denk ik natuurlijk: een PICje + een FT232BM. (voor AVR/vi freaks: 1,$s/PIC/AVR/g)
Je kunt, als je het met een PIC wilt doen, eens op de site van microchip kijken en dan effe zoeken naar application notes mbt USB.
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Elektuur heeft laatst een meetsysteem voor USB gepubliceerd. Dit was geloof ik in het nummer van November.
Dit had 2 analoge ingangen en 4 digitale uitgangen.
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op ]
PJ
---PJ---
Het probleem is dat op de site van velleman er bij de informatie stond: 20 milliseconden per instructie. Betekent dat dan dat er om de 20 milliseconden een meting kan worden uitgevoerd of iets anders? Ik had graag een usb interface gehad die om de 10 milliseconden een meting kan uitvoeren.
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
PJ
---PJ---
Op 5 december 2003 21:02:25 schreef Koen Van Vlaenderen:
Periode van 20 miliseconden dat is 50hz, is wel erg traag.
Ben je zeker?
Ja, volgens de site van velleman wel, ik wou een link zetten, maar hun site is onder constructie, maar dus is er blijkbaar niemand die enig idee heeft waar een usb interface te vinden is met een snelheid van 10 milliseconden. Die interface van elektuur is voor trage metingen, het moet een snellere zijn, ik heb het nummer van 2 novemeber ook gelezen.Mocht ik er 1 zelf maken: wat wordt er bedoeld met een PIC'je gebruiken?
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
> wat wordt er bedoeld met een PIC'je gebruiken?
wat snap je niet aan die zin?
Er staat een PIC introductie op deze site, lees die eens door en vraag dan verder. Of gebruik google.