Poels Design
Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl
Ik wil graag in mijn Opel Astra Station Wagon van 195 een afstandsbediening maken zodat ik de ramen automatische omhoog kan laten gaan en de deuren kan afsluiten als ik uitstap.
Er zit al een elektronische deurvergrendeling in.
Nu is mijn vraag:
- Hoe kan ik aan een tekening komen van het elektrische schema, ik heb gehoord dat deze voor een programma genaamd TIS bestaan, maar ook toevallig in PDF ofzo?
- Kan ik zomaar iets extra's op de ramen, deurvergrendeling of lampen koppelen of krijg ik dan problemen met de APK keuring?>
Groet,
Luc
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
automatisch ramen omhoog doen is geen goed. idee.
voor je het weet zit er ergens een kleine met zijn vingers of hoofd tussen...
Poels Design
( Even voor de duidelijkheid, dit is bij deze auto al beveiligd, raam gaat vanzelf naar beneden indien deze wordt opgehouden.)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]
Hallo Poels,
Ik heb zelf een vectra van november 98 en ben zelf hiermee bezig, dat wanneer je de auto aflsuit dmv je afstandbediening dat dan je ramen ook dicht gaan.
Waarschijnlijk zal dit in jou astra ook al aanwezig zijn, moet je even kijken of wanneer je je auto met de sleutel op slot draait en de sleutel omgedraait houd of je ramen dan ook dicht gaan, zoja dan heb ik wel een schema voor je(Ik moet het zelf alleen nog wel even testen)
Oja en de TIS software die je beschrijft heb ik ook op de PC staan, staat niet alleen de schema's in maar ook reparatie beschrijvingen en technische gegevens
Hier service-manual, weet niet of er ook een schema bijzit:
http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/40942/Opel_Astra.html
Poels Design
Op 12 mei 2009 19:58:46 schreef JanW75:
Hallo Poels,Ik heb zelf een vectra van november 98 en ben zelf hiermee bezig, dat wanneer je de auto aflsuit dmv je afstandbediening dat dan je ramen ook dicht gaan.
Waarschijnlijk zal dit in jou astra ook al aanwezig zijn, moet je even kijken of wanneer je je auto met de sleutel op slot draait en de sleutel omgedraait houd of je ramen dan ook dicht gaan, zoja dan heb ik wel een schema voor je(Ik moet het zelf alleen nog wel even testen)
Oja en de TIS software die je beschrijft heb ik ook op de PC staan, staat niet alleen de schema's in maar ook reparatie beschrijvingen en technische gegevens
Aha moio:)ben zeer benieuwd wat het wordt bij jou.
Nee mijn ramen gaan (nog niet)vanzelf dicht.
heb je ookm toevallig een elektrische schema erin staan?
Als het nog niet werkt als je de sleutel omgedraaid houd dan weet ik niet of dit dan wel mogelijk is bij jou Astra, want deze functie zit nl. in je CV-Unit.
Want het werkt nl. als volgt:
Doordat je je sleutel omgedraaid houd trek je 1 van de aansluitingen van je CV-Unit naar massa waardoor deze de ramen sluiten.
En ja ik heb ook de schema's in de software staan.
Edit:
Zie helaas net dat er voor de Astra F geen schema's in zitten, dus kan ik je daar helaas niet aan helpen.
Zal volgende week even kijken of ik die misschien in een ander programma wel heb.
[Bericht gewijzigd door JanW75 op (21%)]
Hoi JanW75
ik heb een vraag, ik heb zelf een Opel Astra G heb jij toevallig hier wel een schema van ?
Mijn raam kan ik namelijk wel sleuten door mijn sleutel in het slot te steken en dan naar rechts te draaien (2 seconden).
Nu zou ik ook graag willen dat dit automatisch gaat bij het vergrendelen van mijn auto.
of zou jij anders weten waar de CV-unit ongeveer in de auto zit en hoe ik dit eenvoudig zelf kan veranderen ?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (44%)]
Ik zal wel ff kijken of ik die heb.
Heb al wel een kleine test uit gevoerd met het schema die ik hiervoor had gemaakt, alleen moet het printplaatje nog wel wat robuuster uitgevoerd worden.
Dus op naar versie twee en dan zou het klaar moeten zijn.
O Ja en de CV-Unit zit meestal aan de pasagiers kant aan de rechter zijde bij de voeten.
Meestal staat zit er een sticker van Kieckert op.
14XE
een beetje vreemd,maar wel lekker !
ik heb dit zelf gemaakt in een Corsa van 99
standaard zit hier centrale deurvergrendeling en elek. ramen in
ik heb op de cv een alarmn aangesloten met afstandsbediening.
hier zat echter geen comfortsluiting op.
ik heb een aftakking gemaakt op de richting aanwijzer uitgang van het alarm.
uiteraard met sperdiode
deze "puls" bij het sluiten laad een condensatortje op die op zijn beurt een relais bedient die een sluitpuls op de ramen geeft.
de condensator heeft de juiste capaciteit om alle ramen volledig te sluiten voor hij leeg is.
heel simpel en betrouwbaar,werkt al bijna 5 jaar zo.
(sorry voor het ophalen van dit oude topic maar ik denk dat de info waardevol is.)
Lezer's,
Ik heb zelf een vectra B2 waar ik momenteel mee bezig ben en wil ook graag dat mijn ramen mee gaan als ik de auto afsluit.
Ook ben ik bezig om te proberen of de verlichting automatische mee aangaat zonder dat ik de schakelaar omzet.
Ook zag ik iets over een TIS applicatie kan je hiermee zelf het een en ander uitzoeken?
klein is fijn
Moderator
Andere auto, open even eigen topic ipv in dit oude geval door te gaan. Desnoods met een linkje naar deze.