Hallo allemaal,

Ik heb recent een Carver versterker gekocht, en mijn Kenwood versterker even opzij gezet (2 weken).
Nu wilde ik mijn Kenwood versterker in de studeerkamer installeren.

Alles aangesloten, en versterker aangezet, om naar een cd te luisteren. Tot mijn verbazing hoorde ik een gekraak uit mijn speakers komen, de volume was erg zacht. Ik heb andere speakers op de versterker aangesloten om te kijken of het aan de speakers lag maar nee..... :(
Hij heeft het altijd zonder problemen gedaan.

Wat zou het kunnen zijn.....?
Alvast dank.

Rickson

Kenwood KA-747 Versterker

- 2 x 60 Watt
- ingangen voor phono, cd, aux, tuner, tape A, tape B
- uitgangen voor tape A, tape B
- luidsprekerschakelaar voor paar A, paar B, A+B en OFF
- Source direct schakelaar
- toonregeling bass + treble
- Super Bass schakelaar
- Muting schakelaar
- Line Direct
- Pre outs
- Phono MM/MC/cartridge schakelaar
- balans regslaar
- vergulde audio/video ingang

kristallen bol?

gr weetal

had gister ook zoiets

probeer de kabel tussen je cd speler en versterkerd een na te kijken/ vervangen

dit was bij mij de oplossing

Controleer eens alle mechanische contacten/schakelaars etc.

Waarschijnlijk ergens slecht of vervuild contact.

Ik ga mee met Transtube. Waarschijnlijk ergens een los contact wat er al langer heeft gezeten en wat door verplaatsing helemaal los is gaan zitten. Heb je het op beide kanalen?

@ thawebman, heb de kabels gewisseld met 1tje waarvan ik zeker weet die goed is. Maar geen verschil.

Ik ga 'm vanavond nog maar een keer open schroeven...
En zoals jullie zeggen de contacten op vuil en breuk/enz. controleren.

Btw, wat ik de vorige keer zag was dat om de 2 elco's -op het printplaatje- wat vettig of vloeistof heeft gelegen.

ThanX

Dat is electroliet wat uit de elco's is gekomen. Die zijn dus defect. Ik zou ze vervangen door gelijke types en meteen even de bijbehorende gelijkrichter/brugcel controleren omdat die kan sneuvelen als de elco kortsluiting geeft.
Die drab goed weghalen want het is een agressieve vloeistof.

Is wel een verschil als je van Kenwood naar Carver gaat.

Ik zou als ik jou was de kenwood weg doen en nog een Carver nemen.

Voor de gene die Carver kennen weten wat voor eindtrappen dit zijn. Ik had een Bell 2x 1000W 8 Ohm maar ben overgegaan naar 2x Carver 1200. Ze wegen maar 10kg geloof ik en 2 unit hoog en er komt veel geluid uit. Ik heb ze open gemaakt om eens te kijken wat er in zit omdat er zoveel vermogen uitkomt en tot mijn verbazing zit er heel weinig in. Ook de trafo di er in zit is erg klein.

succes

Bart

Btw, wat ik de vorige keer zag was dat om de 2 elco's -op het printplaatje- wat vettig of vloeistof heeft gelegen.

Hoeft geen probleem te zijn, er wordt wel vaker bij grote elco's lijm op de printplaat gebruikt op ze mechanisch te fixeren.

klinkt mss dom ,maar heb je de cd niet gewoon op phone aangesloten