defect JVC GD-V4210PCE

Hallo,

Ik heb een kapotte JVC GD-V4210PCE (plasma) liggen.
Als ik de tv aanzet dan gaat het groene lichtje branden, en verder niks. De diagnoselichtjes springen niet aan, of knipperen niet.

Ik verwacht dat het probleem in de voeding zit. Nu heb ik een service manual gekocht, en zoals altijd: de voeding is precies het enige dat niet wordt besproken... erg raar, want als ik op internet kijk dan gaan deze machines juist allemaal stuk in de voeding.

Het enige wat ik uit deze manual kan afleiden zijn de spanningen die uit het bord moeten komen. Ik heb deze nagemeten en dit zijn de resultaten:

175v -->172.2v
75v --> 61.5v

Vooral deze laatste spanning baart me zorgen. Is dit nu binnen de toleranties of er net buiten?

Voor de rest lijken alle logische spanningen (5,12,13v) allemaal correct te zijn.

Is er iemand die de voeding misschien digitaal uitgetekend heef?

Alvast bedankt!

Niemand die hier iets over kan zeggen?

Groeten Hendrik

Evarist

Golden Member

Die 61.5 lijkt me laag. Controleer de elco's eens.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Bedankt voor de info.

Welke Elco's bedoel je?
De grote Elco's staan niet bol ofzo.
Ik kan geen ESR mete.

Groeten Hendrik

Ik ben nu zover dat de voeding weer goed is. Het testpunt met opschrift '75 volt' moest geen 75 volt zijn, maar moest afgestemd worden op het plasmascherm. Dit bleek dus 61 volt te zijn. De TV wil echter totaal niet opstarten.

Het enige dat gebeurt is dat het groene lichtje gaat branden. De fans slaan ook alle 4 aan. Verder branden er geen rode diagnoselichtjes, dus de electronica detecteert geen fouten. Het scherm blijft echter zwart.

Ik begin steeds meer ontzag te krijgen voor een plasmascherm. Zoveel verschillende printplaten met een spaghetti aan draden heb ik nog nooit gezien in een apparaat. Op zich een klein wonder dat dit uberhaupt gewerkt heeft :)

Is er iemand die bekend is met deze fout?

Alvast bedankt,
Groeten Hendrik

Zie je dat grote koelblok met daaronder een hybrid IC?
Die gaan nogal eens stuk wat te meten is,hiervoor is een schema.Mocht dit IC ook echt stuk zijn dan is het einde oefening want die worden niet los geleverd door NEC...

Shit, einde oefening dus... het IC is stuk... Is er iemand die mij kan helpen aan een NEC 942-200434 IC? Ook staat er op het koellichaam PH2101.

Ik las ergens iets over dat iemand in Duitsland een dergelijk Ic heeft gereverse-engineerd.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt!

[Bericht gewijzigd door Hendrik op 3 juni 2009 10:36:53 (75%)

Ik meen dat dat ging over de IC's gebruikt in onder andere een LG,correct me if i'm wrong:)

Ja klopt, en ook in sommige Medion schermen geloof ik.
Deze tv's hebben allemaal PDP schermen van NEC erin.

De ellende is dat er een soort ingebouwde timer in zit die na 4-6 jaar ervoor zorgt dat ze allemaal stuk gaan...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 juni 2009 15:42:56 (35%)

Hallo Hendrik ik heb dat hier liggen dat weet je
en spaart je veel moeite om het na te bouwen deze tv's zijn uit gestorven je vind er niets meer van ben al een jaar op zoek naar onderdelen maar nergens te vinden

mvg jos

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 juni 2009 15:42:39 (32%)