@Jouke: Kijk, dat had ik nou nodig! Dankjewel. Het enige dat theoretisch nog zou kunnen is dat de vergroting van het oppervlak compenseert voor de grotere afstand. Wat dan het meest voordelig is zou proefondervindelijk vastgesteld moeten worden.
@Phlogiston: Het gaat er mij niet om of de warmte van invloed is op het proces, ik vind het gewoon zonde van de weggegooide energie. En hoe koeler het geheel blijft, hoe minder ik na hoef te denken over het afkoelen. Overigens is glas een warmte isolator en als behuizing dus minder geschikt als je warmte wilt afvoeren.
@Sparks: Daar is toch niets aan! 
even Off Topic: M'n zelfgemaakt zonneboiler blijkt goed te werken.
Gemaakt voor het (tijdelijke) zomer badje van de kinderen, ca. 5 kuub water vandaag opgewarmd van 20 naar 25 graden met 100 meter tyleenslang op een plat dak. Morgen nog zo'n dagje en het water is 30 graden. Eerdere proefjes hebben aangetoond dat ik tot ongeveer 40 graden kan komen maar zover ga ik uiteraard niet.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (31%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Eventjes over het ontploffen van in dat filmpje (beetje laat, sorry).
Als ik het zo mag inschatten, zag ik het gas in 10-20 ms verbranden. Knalgas gaat echt VEEL harder. Pak 'm beet minstens 10x sneller.
De verhoudingen waren niet ideaal of iets dergelijks.
Kortom, tegen de tijd dat het je echt lukt om echt zuiver knalgas te maken is het stukken gevaarlijker dan in dat filmpje getoond is.
[Bericht gewijzigd door rew op (21%)]
Erelce
**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
goed opgemerkt, om het effect beter te kunnen bestuderen heb ik deze film vertraagd.
edit:
@ refthoom:
vervolg electrolyser.
je bent goed op weg...om een prachtige BOM te maken. Proficiat en je dacht er ook aan om een vat in glas te maken, zodat de splinters lekker in het rond vliegen?...
Ik moet helaas toegeven dat Emilien gelijk had en dat je beter eerst industriële toestellen zou bestuderen waar ingenieurs ontelbare uren aan gewerkt hebben om een toestel te ontwikkelen die zo efficiënt en zo veilig mogelijk werkt.
Ikzelf zal ook niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden en stop er dus ook mee todat ik via Internet meer over deze materie geleerd heb.
Op 30 juni 2009 07:48:00 schreef Erelce: Proficiat en je dacht er ook aan om een vat in glas te maken, zodat de splinters lekker in het rond vliegen?...
Ho ho, dat was niet mijn idee, daar kwam Phlogiston mee. Ik zei zelfs nog dat het ongeschikt was.
Ik heb wel een nieuw idee voor de cel maar dat is wat lastiger te tekenen.
Dit idee is om losse, dunne platen (0,5 of 0,8 mm) te gebruiken en die te scheiden met een kunststof draad. Op die manier zitten de platen heel dicht op elkaar en kan de weerstand verlaagd worden.
Erelce
**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
ok, sorry mijn fout...ik dacht dat jij het was die glas wilde gebruiken...
dat met die platen is al een veel beter idee... dan met RVS-wol te werken. Ik denk dat ze dit in industriële electrolyzers ook gebruiken. Zo zie je maar dat het beter is om je eerst te informeren op bvb het internet ( bij deskundigen) vooraleer iets te bedenken....Dan hoef je niet van nul te beginnen...