Ik heb onlangs voor 75e een Inkel 1810 mengpaneel gekocht om te verbouwen tot wat iik nodig heb.

Op dit moment heeft een mengpaneel een multiconnector van socapex die van binnen is aangesloten op microfoon ingangen.

De vorige eigenaar gebruikte een stagebox om alles er op aan te sluiten.

Na wil ik met m'm geluidskaart (terratec ews 88 mt) meer sporen opnamens met mn band gaan maken. Ik wil hier of de multiconnector voor gebruiken of nieuwe jack uitgangen maken.

Kan ik zomaar het signaal bij de faders van elk kanaal "aftappen"?

Er zijn twee manieren die ik bedacht had

1, het signaal onderbreken (van en naar de kanaalfader), naar de geluidskaart input leiden en vervolgens weer via de outputs van de kaart terug naar het mengpaneel leiden. (de kaart onderstuend direct monitoring, dit zou geen vertraging op moeten leveren.)

2, Twee extra kabeltjes op de ingangen van de fader solderen (totaal wordt dus 4, zwart/rood van mengpaneel intern en zwart/rood naar de PC).

Wat ik me nu afvraag is of het signaal wat uit de faders komt geschikt is voor de PC. ik kan geen handleiding van het mengpaneel vinden dus waarschijnlijk moet ik gaan meten, weet iemand tussen welke waarden het voltage over de fader (bij 0db) moet liggen om een goed opnamen te maken?

Een andere vraag die ik had was of ik alleen maar de rode kabeltjes hoef te onderbreken en of ik dan een doorlopende lus van zwarte kebeltjes voor alle kanalen kan maken.

Alvast bedankt,

Victor Koppejan

Als ik zo Google op de Inkel heeft hij gewoon inserts ? Waarom die niet gebruiken ?

De zitten toch direct na de input? Dat betekend dat ik de eq en voorversterker niet kan gebruiken volgens mij.

die tafel heeft 4 groepen die je kunt gebruiken toch? is dat niet voldoende? of wil je 8 kanalen opnemen?

- sowieso, eq-en kun je op je pc ook (en beter, en preciezer) dus daar zou ik de tafel niet voor gebruiken

[Bericht gewijzigd door THW Mark op (34%)]

De preamp wel, dit soort inserts zijn immers asymetrisch. Ook rumble filters etc. zitten er voor.
Gewoonlijk zijn ze echter wel pre EQ. Maar ik heb zo het idee dat anno 2009 er in het algemeen zo veel mogelijk 'in de box' (Mac) gebeurd. Wat voor setup wil je realiseren ?

Misschien zijn de inserts te modificeren naar post EQ.

Als je geen schema hebt of op kunt nemen is het een kwestie van proberen en goed meten, je wilt geen ongunstige gainstructure of vervorming door overbelasting.

Ik wil 10 sporen totaal kunnen opnemen, 8 via de hierboven genoemede terratec en 2 via mn maudio firewire 410.

Wat ik eigenlijk probeer is om direct-outs per kanaal te maken.

De eq wil ik vooral gebruiken als low pass filter.

Ik weet dat ik nogal omslachtig bezig ben maar de terratec heb ik in langdurige bruikeen. Daarnaast ben ik van het type arme student. Veel tijd, redelijk handig met een soldeerbout maar weinig geld.