Weet iemand een min of meer vergelijkbare controller?
De TD340 is al lang niet meer verkrijgbaar maar waarom snap ik niet want het was een heel mooie IC.
Ik heb me gek gezocht naar een vervanger en zelfs de fabrikant gemaild maar zonder resultaat.

der zijn er nog in de TD reeks ...
ist voor reparatie of voor nieuw ontwerp ?

Voor nieuw ontwerp, maar dat maakt niet zoveel uit. Wat zo bijzonder was aan dit ontwerp was dat de toepassingen zo gemakkelijk realiseerbaar waren, bijvoorbeeld de aansturing van het ic, on chip highside driver, ref output, noem maar op. Van al deze voordelen mis ik er altijd 1 of meerdere bij andere ic's !

Het is me ook een raadsel waarom het ic niet meer geproduceerd wordt. Ik heb ooit een stuk gelezen dat het op professionele basis gebruikt werd (NASA.. kan het niet meer vinden... maar goed)

Ook email contact gehad met de fabrikant (SGS Thomson)maar daar kwam niet veel meer uit dan: "sorry we maken m niet meer".

Ik zou een normaal driver IC nemen, deze heeft niks meer als alle andere en levert maar een paar mA.

Twee td350 pakken.
De TD340 is inderdaad dood. Er is geen vervanger aangekondigd ( ik heb gecheck'd met de sample-madam ) der is ook geen stock meer.

Iemand inmiddels een vervanger gevonden voor de TD340? Mijn zoektocht is gestrand bij de HIP408x. Meer gelijkwaardige driver IC's voor een H brug kom ik niet tegen. Wil er rolstoelmotoren mee aan kunnen sturen, en gebruik IRFP064 FET's voor de brug.

Groeten,
Corne

Allegro A3941
Freescale MC33883