hallo ik heb net me middelbaar afgemaakt. ik zoek nu een richting om verder te studeren ik heb op internet gelezen dat de sector elektronica of informatica goed betaald dus ik zoek een richting in deze branche
ik kan kiezen uit xios phl of khlim
graag heb ik een richting waar ik weinig moet studeren 5 uur per week is toch wel het maximum
ik heb geen ervaring met elektronica maar als pro gamer wel met informatica
liefst niets met programeren want dat kon ik op het middelbaar niet goed
informatica zonder programmeren gaat volgens mij niet samen 
een studiekeuze maak je omdat je het graag doet, niet omdat het goed zou betalen.
Ik heb vroeger elektronica gekozen omdat ik dit echt wel graag deed (niet omdat het goed zou betalen)
ElecM
aka m.devriesjr
Is je eis veel verdienen? niet meer? denk dat je wel passie voor je vak moet hebben anders kom je jezelf later wel tegen lijkt me..
Bovendien ben je beter in dingen die je leuk vindt, en weining studeren 5 uur per week, vergeet het maar, of je moet een natuur talent zijn..
alle studies kosten meer als 5 uur per week. de studie last word berekend op 40 uur, maar vaak kom je er met 30 ook wel. 5 uur.... doe niet idioot.
een baan doen alleen omdat hij geod verdient zal niet lang de jouwe zijn. je moet iets echt leuk vinden en er een drive in hebben om er 40 tot 50 uur tegenaan te gaan en net iets meer te doen als je collegas..... zo dat je op termijn leuk gaan verdien.
Op 23 juli 2009 22:47:32 schreef Ron Plongers:
Ik zoek nu een richting om verder te studeren ik heb op internet gelezen dat de sector elektronica of informatica goed betaald dus ik zoek een richting in deze branchegraag heb ik een richting waar ik weinig moet studeren 5 uur per week is toch wel het maximum
tsss en dan maar klagen dat de wereld naar de knoppen gaat...
Je moet eens langs de elektro handel gaan waar ze TV's, wasmachines enzo verkopen. Wel bij de lokale handelaar en niet mediamarkt en consoorten...
TV's worden tegenwoordig zo gemaakt dat ze enkel modules moeten wisselen en toch moeten ze wekelijks op cursus...
Ik werd de freak van de klas genoemd gewoon omdat elektronica ook mijn hobby is (niet dat ik zoveel bouw) en des ondanks kwamen ze toch steeds aan mij hulp vragen (tot grote ergernis van mij want ze vroegen steeds iets wat ik niet wist:))
leuk plus puntje was wel dat ik idd niet zo heel veel moest doen maar aan 5uu de week zit je toch wel heel snel...
En geloof het of niet maar sommige IC's moet je ook programmeren
owja voor ik het vergeet, ik ga naar de XIOS gaan
e:/ je hebt informatica en je hebt informatica
Al ooit eens een pc geformateerd of zelfs maar opengevezen?
informatica is wel iets meer dan enkel muisje klik
welke richting deed je eigenlijk voorheen? (want blijkbaar moest je toen ook proggen)
voorheen deed ik aso wiskunde 6 uur we deden informatica met visual basic 5 dat was echt saai
en dan bijvoorbeeld die lessen over sql waarom wil je dat nu terwijl je alles in word kunt zetten en dan gewoon zoeken via het menu ipv met zo een dom commando
ik heb mijn pc al eens open gemaakt om een voeding van 1000w te steken in de plaats van de zwakke 300w voeding
[offtopic]
Waarom een voeding van 1000w als de 300w voldoende was
(of heb je toen ineens andere hardware ook vervangen)
[/offtopic]
je kan toegepaste informatica doen in de xios.
Als je te lui bent om je te verdiepen in elektronica raad ik je die richting ten zeerste af, maar dat komt gewoon door mijn persoonlijke ervaring in het middelbaar.
Want ze zeggen dat iedereen elektronica kan doen aan de hoge school en even later zeggen ze dat er in het eerte jaar 40% slaagkans is:+ (hoe zou dat toch komen???)
vraag in de familie eens rond naar oude pc's en begin de onderdelen te verwisselen, dan begint de fun pas. Een voeding die werkt altijd, das gewoon een kwestie van de juiste connectortjes op de juiste plaats in te pluggen en dat systeem is foolproof gemaakt.
Ik zou toch zelf eens goed nadenken wat je wil. Goed verdienen? Dat kan overal, als je maar genoeg doorzet. Als het vakgebied je geen bal interesseert, zal je zeker niet doorzetten. 5 uur per week studeren is ook niet doorzetten.
Ik heb net het eerste jaar HBO Elektronica afgerond. Voltijd natuurlijk. Er zijn ook gasten die andere dingen hogere prioriteiten geven. En dan heb ik het over feesten, werken, uitslapen, sporten en andere dingen (niet eens met elektronica). De meeste daar van zitten nu met een tekort aantal studiepunten om over te gaan en mogen het jaartje overnieuw doen. Dan is het hun laatste kans. Je mag 2 jaar over het eerste jaar doen hier; daarna wordt je geweigerd op de opleiding bij herinschrijving.
Je zegt ook dat je ASO hebt gedaan. Ik geloof dat het hogere niveau is in Belgie? Als je niet van programmeren houden zal ik uit de techniek sector blijven. Bij ons krijgt de afdeling werktuigbouwkunde zelfs programmeren. Dat hoeft lang niet zo geavanceerd zoals wij op Elektro (of laat staan Informatica; de programmeeropleiding noem ik het maar), maar een PLC moeten programmeren moeten ze op hun minst kunnen.
Wij krijgen nog extra dingen als Visual Basic en dergelijke. Die dingen kan je later ook weer tegenkomen (of in een andere taal) en is zeker wel handig om te leren. Tenslotte, ik werk niet met Word om structureel gegevens op te slaan, te verwerken en weer te geven 
ik heb de voeding van 1000w gestoken zodat de processor meer voltage krijgt en op die manier sneller werkt
ook zie ik het nut van programeren niet echt je kunt elk programma online downloaden waarom zou je dat zelf willen maken dat is zoveel werk en waarschijnlijk is het nooit zo goed
graag heb ik een richting waar ik weinig moet studeren 5 uur per week is toch wel het maximum
Goeiedag zeg, ja stel je voor... meer dan een uur per dag kan echt niet. Reken maar op 2 uur per dag, plus een extra 2 uur per dag als piek - en dat is MBO/HBO (of het moet tegenwoordig een makkie geworden zijn).
Grens tussen programmeren en elektronica is vervaagd.
Op 23 juli 2009 23:56:25 schreef Ron Plongers:
ik heb de voeding van 1000w gestoken zodat de processor meer voltage krijgt en op die manier sneller werkt
-Meer spanning krijgt de uC niet, dat is z'n dood
-Snelheid is daar ook niet op gebaseerd.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (21%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Als je graag met word werkt, wat ik uit je betoog begrijp, is een secretaresse opleiding misschien wel iets voor je.
klein is fijn
Moderator
Nu moet ik toch even hard lachen.. Opeens denkt iedere gamer dat ie verstand heeft van informatica?
Even kijken, je wilt:
-iets in de informatica
-niet programmeren
-maar maximaal 5 uur per week bezig zijn
En daarbij zie je ook het nut van iets zoals SQL niet in.
Ik denk niet dat een vervolgopleiding iets voor jou is. Ik weet het haast wel zeker.
Op 24 juli 2009 00:00:48 schreef klein is fijn:
[...]Nu moet ik toch even hard lachen.. Opeens denkt iedere gamer dat ie verstand heeft van informatica?
Van dat argument keek ik niet meer op, zoooo vaak gehoord.
En daarom worden elektro(nica) klassen leger en leger.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
pfff, ga ff ergens anders de boel voor de gek zitten houden.
je bent absoluut niet serieus.
AKA Gerhard? en die 10^10 andere nicks?
edit: wat is trouwens volgens jou een "goed" salaris.
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op (17%)]
Als jouw beroepskeuze af hangt van geld is geld blijkbaar het belangrijkste in je leven, en zou je een opleiding rondom geld moeten gaan doen.
Dan ben je bezig met je grote liefde, en je wordt er zelf ook nog eens sneller _echt_ rijk mee dan met een technische richting.
Manager of Economie ofzo dus, ik heb totaal geen idee verder.
[Bericht gewijzigd door Neen op (11%)]
klein is fijn
Moderator
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Maak van die 2 maar een 1 en van die netto maar bruto. Dat is hopelijk je beginsalaris in deze tijd.
Op 24 juli 2009 00:06:27 schreef Jeroen Boere:
pfff, ga ff ergens anders de boel voor de gek zitten houden.
je bent absoluut niet serieus.
hij is serieus, nog erger dan een Gerhard.
hmm om een of andere reden trekt dit topic moderaters aan, rara waarom 
maar iig
ik ken een "pro" gamer die nu ICT doet.
hij is ook slecht in programmeren, zo lui als wat en doet nu MBO-3 en zal de rest van zijn level spenderen bij een helpdesk of ergens elke dag windows installeren als ie niet een beetje inzet toont.
dus zoek een oude pc en download ergens windows, en oefenen maar 
//edit//
GAME OVER
//edit//
klein is fijn
Moderator
Op 24 juli 2009 00:24:25 schreef riktw:
..een "pro" gamer..
..zal de rest van zijn level spenderen bij een helpdesk..
Geniale tikfout.
Zet er maar meteen 'Game Over' bij.
Zesde zintuig. 
Op 24 juli 2009 00:24:25 schreef riktw:
Omdat die stuk voor stuk een stevige opleiding gevolgd hebben? 
en zal de rest van zijn level spenderen bij een helpdesk
Als de TS zo door gaat wordt dat idd z'n toekomst, helpdesk slaaf. Heeft hij mazzel, altijd vraag naar nieuw personeel, €2600 netto is dan 'iets' te hoog gegrepen.
Ethische bezwaren moet je dan niet hebben, ethiek is daar geen beleid.
@level: 1.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
1) ik heb op internet gelezen dat de sector elektronica of informatica goed betaald dus ik zoek een richting in deze branche2) graag heb ik een richting waar ik weinig moet studeren 5 uur per week is toch wel het maximum
3) ik heb geen ervaring met elektronica maar als pro gamer wel met informatica
4) liefst niets met programeren want dat kon ik op het middelbaar niet goed
zucht.
dUs : je wilt veel verdienen , er niks voor hoeven doen , geen ervaring , je kan alleen met speelgoed om , en voor echt werk haal je je neus op.
Dan zit er maar 1 ding op wordt manager , en kom vooral niet bij mij solliciteren. Het vat pek en de zak veren staan al klaar ... ik ronsel alvast wat collegas met hooivorken ook.