Beroepsprutser
Natuurkundestudent met elektronica-aspiraties
Beste CO'ers,
Ik moet wat spullen hebben die bij dealextreme heel goedkoop te krijgen zijn. Alles bij elkaar kom ik uit op een order van rond de $70. Nu zou ik graag jullie ervaringen horen over deze shop, aangezien ik daar nog nooit besteld heb.
Als ik het zo bekijk, is de enige betaalwijze PayPal. Zo'n account heb ik nog niet, dat zou ik dus moeten gaan aanmaken.
Maar vooralsnog zou ik graag jullie ervaringen/meningen over dealextreme horen.
Met vriendelijke groet,
Jim
(ps. als dit topic in de verkeerde sectie staat, zou een van de mods het dan even willen verplaatsen?:+)
heb je eigenlijk wel gezocht?
er zijn genoeg fora waarop reacties op DX te vinden zijn.
DX is echt een goede winkel, maar vergeet niet dat heel veel spullen goedkope "bijna" troep is uit hongkong.
dus verwacht geen kwaliteit.
alleen soms is de verzendtijd wat lang, soms doet een pakketje er 1.5 week over, maar ik heb een keer gehad dat het 4 maanden duurde, maar dat was begin dit jaar toen ze wat ernstige problemen hadden.
kijk anders ook even op dealperfect , ook een winkel als dealextreme maar ze hebben soms iets meer spullen.
Beroepsprutser
Okee, dan weet ik dat. NOG meer spullen?!! Ik vond dat DealExtreme al veel had...
Altijd goeie ervaringen mee gehad.
Ooit is een keer een heli besteld nooit aan gekomen... even een mailtje en der was weer een nieuwe onderweg. Super service !
Dealextreme heeft geen eigen voorraad als je het mij vraagt. Als je wat besteld staat je bestelling eerst op "Waiting for supplier". Meestal na een week gaan ze dan versturen en dan gebeurt het vaak dat ze je bestelling in verschillende zendingen versturen.
Komt wel altijd aan, duurt soms even.
En het leuke is natuurlijk geen verzendkosten. Als je in NL bv een sata controller besteld ben je al 7,50 verzendkosten kwijt, maar als het van de andere kant v/d wereld moet komen is het GRATIS en wordt het door dezelfde TNTer aan de deur gebracht.
Dealperfect is zo te zien niks, hebben weinig artikelen ivm dealextreme. Lijkt er sterk op dat het v/d mensen is trouwens.
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Je hebt nog meer soortgelijke aanbieders;
www.focalprice.com
www.kaidomain.com
Met beiden heb ik goede ervaringen. Dealperfect heeft sommige dingen die DX niet heeft, maar meestal is het andersom.
tot nu toe geen problemen mee gehad met dx
juist soms de iets wat langere wachttijd
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Voor de betaling met paypal: je kan dat koppelen aan een visa-kaart, werkt erg gemakkelijk (net alsof je gewoon de visa-kaart gebruikt).
thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
ik heb goede ervaringen me DX
net weer een pakketje binnen dat ik 2 weken terug besteld heb met wat krimpkous en uv leds
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 5 augustus 2009 13:34:40 schreef Videomodulator:
Voor de betaling met paypal: je kan dat koppelen aan een visa-kaart, werkt erg gemakkelijk (net alsof je gewoon de visa-kaart gebruikt).
Het lijkt me handiger hem te koppelen aan een aparte bankrekening, mocht er ooit eens wat misgaan.
Jeroen
Moderator
Je kunt je ervaringen met DealExtreme ook hier kwijt:
http://www.circuitsonline.net/shops/view/270
Op 5 augustus 2009 10:23:29 schreef oddish2211:
heb je eigenlijk wel gezocht?
er zijn genoeg fora waarop reacties op DX te vinden zijn.DX is echt een goede winkel, maar vergeet niet dat heel veel spullen goedkope "bijna" troep is uit hongkong.
dus verwacht geen kwaliteit.
alleen soms is de verzendtijd wat lang, soms doet een pakketje er 1.5 week over, maar ik heb een keer gehad dat het 4 maanden duurde, maar dat was begin dit jaar toen ze wat ernstige problemen hadden.kijk anders ook even op dealperfect , ook een winkel als dealextreme maar ze hebben soms iets meer spullen.
Van de week mn eerste bestelling geplaatst bij DealExtreme. Een flesje soldeerflux van iets meer dan 2 dollar...
DealPerfect geen ervaring mee, maar schijnt wel in orde te zijn. Als je specifieke dingen zoekt, kun je Jack (degene achter DP) mailen en dan gaat ie kijken of ie het kan leveren. Op fok! lopen er hele topics over deze sites trouwens.
Beroepsprutser
Het probleem is eigenlijk, ik ben pas 14, geen visa dus, en ook maar een bankrekening en dat is een rabo jongeren ding.. dus leek het me lastig hoe ik dan ga betalen...
maar hoeveel keer mijn paypall rekening problemen gaf ????
verschillende keren moeten blokkeren
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Laat je je ouders betalen, en jij betaald hun.
Het lijkt me handiger hem te koppelen aan een aparte bankrekening, mocht er ooit eens wat misgaan.
Het terug (laten) draaien van een creditcard transactie en de daarbij behorende verzekeringen zijn vaak beter en eenvoudiger dan van een bankrekening. Zelf heb ik ooit een transactie terug laten draaien (in overleg met de leverancier, maar dat is NIET noodzakelijk, wel zo netjes) en de creditcard maatschappij doet dit zonder blikken of blozen. Voor mijn kinderen bestel ik meestal en laat ze terugbetalen, waarop zij hopen dat ik het vergeet.
Groeten, Bram
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
Je kan bij paypal ook top up account doen en dan kan je via een normale overschrijving geld van je rekening naar je paypal overschrijven. Let wel op dat je de opmerking bij de overschrijving goed invult anders is je geld kwijt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 7 augustus 2009 17:33:08 schreef bprosman:
[...]Het terug (laten) draaien van een creditcard transactie en de daarbij behorende verzekeringen zijn vaak beter en eenvoudiger dan van een bankrekening. Zelf heb ik ooit een transactie terug laten draaien (in overleg met de leverancier, maar dat is NIET noodzakelijk, wel zo netjes) en de creditcard maatschappij doet dit zonder blikken of blozen. Voor mijn kinderen bestel ik meestal en laat ze terugbetalen, waarop zij hopen dat ik het vergeet.
Terugdraaien is, als ik het me goed herinner, in strijd met de algemene voorwaarden van PP. Ik heb met terugdraaien opzich ook goede ervaringen.
Beroepsprutser
Dan het volgende probleem: mijn pa is huiverig voor dat gepaypal, en heeft ook geen credit cards, dat vind hij voor mensen zonder geld oid
maarja, dan laat ik dat touchscreen nog maar even zitten hè:(
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Tja,
neus eens rond en leg de prijzen van de winkels een onder de neus van je pa.
Laat hem het verschil betalen als je het bij de lokale elektronica boer besteld.
Beide blij toch?
Paypal kun je perfect aan een gewone bankrekening koppelen.
No problemo
Beroepsprutser
@ Edwin:
Zo werkt het bij hem niet, zie mijn andere topics over problemen met ouders:+
@Sine:
ik las dit:
Op 7 augustus 2009 14:38:58 schreef kombucha:
maar hoeveel keer mijn paypall rekening problemen gaf ????verschillende keren moeten blokkeren
Dus dan laat ik dat maar...
Als je eerst een storting naar je paypal account doet met je bankrekening (zoals Stynus al zei) en dan direct een paypal betaling kan er weinig mis gaan. Immers, van een paypal account met een saldo van 0 kan niemand wat afschrijven
Nadeel is alleen dat er redelijk wat tijd overheen gaat voordat het geld bij paypal aankomt.
Je bankrekening koppelen en een machtiging aan Paypal geven lijkt mij inderdaad geen goed idee.
zie mijn andere topics over problemen met ouders
Tsja, daar doe je nu niet veel aan, eigenlijk maar 1 oplossing voor : ouder worden
[Bericht gewijzigd door bjokal op vrijdag 7 augustus 2009 21:14:39 (23%)]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Wat Paypal betreft:
Er zijn twee Visakaarten (privé + firma) gekoppeld aan mijn Paypal account.
Afhankelijk van het feit of ik privé of voor de firma moet betalen/innen zet ik de juiste kaart als primaire kaart.
Na duizenden transacties nog géén enkel probleem tegengekomen.
Wat DealExtreme betreft:
Ik heb pas gelezen op GOT dat hun Sanyo Eneloop accu's fake/counterfeit/nep zouden zijn.
Ik weet inderdaad dat er nep-Eneloops in omloop zijn met o.a. licht verschillende afmetingen en een drukfout ('wahs' i.p.v. 'wash') in de tekst op de accu.
Ik weet niet of DE hiervan op de hoogte is, ik wou het jullie toch maar mededelen.