ik wou ff weten hoeveel mA een 9V blok batterij maximaal mag hebben.
want er dat staat er hier niet op.

Ledlover

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ontladen is een paar honderd Ampere denk ik. Dan pas beginnen er dingen te smelten :). Ik neem aan dat je de capaciteit in mA/h wilt weten. Dat ligt meestal rond de 400mA/h (dus 1 uur lang 400mA)

Ledlover

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

bij conrad verkopen ze ni-mh van 250 mAH en dat is wel wat meer

weardguy

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Hoezo teveel? Hoe meer hoe beter denk ik zo.
Als ik een klein bestuurbaar autootje zou hebben waar een 9v blokbatterij in moet wil ik er een met een zo hoog mogelijke mA/h waarde, want hoe hoger hoe langer ik door kan rijden.

Op 25 december 2003 15:07:53 schreef Blanckaert Tim:

[...]

kan wel zijn, maar 400mAh is wel wat te veel van het goede

Waar ik het over had zijn alkaline batterijen. Velleman verkoopt minstens 3 van dit soort 9 volt blokken (kheb toevallig gisteren opgezocht hoeveel ze kunnen leveren)

Op 25 december 2003 19:33:05 schreef Bliksem:

[...]

Waar ik het over had zijn alkaline batterijen. Velleman verkoopt minstens 3 van dit soort 9 volt blokken (kheb toevallig gisteren opgezocht hoeveel ze kunnen leveren)

maar wanneer ge er profijt wilt uithalen moet je oplaadbare kiezen, de andere kosten enorm veel...

Op 25 december 2003 19:46:51 schreef Blanckaert Tim:

[...]

maar wanneer ge er profijt wilt uithalen moet je oplaadbare kiezen, de andere kosten enorm veel...

Hangt er vanaf hoe ze worden gebruikt. Oplaadbare kunnen er slechter tegen om langdurig weinig gebruikt te worden. (bijvoorbeeld in mijn wekker zit een batterijtje voor als de stroom uitvalt. Een oplaadbare verslijt dna net zo snel als een gewone.