Ik kreeg vd week van de buurvrouw een oude lampen radio in mijn handen gedrukt met de vraag of ik er even naar wilde kijken.
Het ding heeft 5 schakelaars waarvan er bij 4 geen beweging meer in zit,deze zijn ingedrukt, U,M,K en TA(alleen de uit niet).
Ik heb hem al uit elkaar gehaald om het meganiek te bekijken maar kwam er niet echt uit.
Volgens mij is het bij deze radio zo dat een druk op Aus (uit) alle schakelaars weer terug zouden moeten gaan naar de ruststand.
Ik heb de radio nog niet aan het net gehangen om eventueele schade te voorkomen.

Wie heeft er een idee of tip?

P.s. wil de radio graag voor haar fixen als dank voor het niet zeuren over mijn muziekale uitspattingen.

Dat mechaniek van zo'n gebit is niet zo ingewikkeld.
Als je een toets indruk wordt een vergrendel schuif opzij gedrukt en vergrendeld door de ingedrukte toets, deze schuif kan alleen door de AUS knop worden ontgrendeld.

Vier tegelijk indrukken is niet helemaal de bedoeling, maar het kan wel met dit mechaniek.

Het vet in de ontgrendel schuif zal verhard zijn. Heel klein drupje WD40 kan helpen. Ander kan je bij de AUS knop het mechaniek wat helpen door het voorzichtig op te lichten.