Center speaker stopt er na een tijdje mee

Ik heb sinds een jaar of 5 een home cinema setje, de JVC TH-A35. Sinds een tijdje heb ik problemen met de center speaker. Als ik een dvd aan het kijken ben valt hij na ongeveer een uur kijken uit. Het lijkt er op dat het dan te warm wordt binnenin dat ding, waardoor de problemen ontstaan.

Iemand enig idee of hier wat tegen te doen is?

Warmworden +spoel = kortsluiting
Afkoelen +spoel = weer werken.

->Garantie? Hop, naar de verdeler binnen/naar de winkel met dat ding.
-> Geen garantie? Vervang intern speakertje met soortgelijke, of heel speakerkastje.

Als je erbij kan moet je eens kijken op de litzedraad die van de connector naar de spoel loopt of je daar een zwart puntje op zit. Kan zijn dat daar een breukje inzit.

Je moet eerst eens uitzoeken of het probleem bij de luidspreker of bij de versterker ligt en dat doe je door even de luidspreker te vervangen door een ander luidsprekertje. Zet de bedrading achter je speler eens om van je rechter en je midden luidspreker. Blijft na een uur nog goed dan moet je definitief de midden luidspreker vervangen. Is het na een uur weer mis dan wordt je eintrap van je speler te heet en daar moet je dan iets aan doen.
Veel sucses

Je kunt ook even je luidsprekertje meten (Ohm)

Het kan ook een loscontact zijn op de print. Als dit warm wordt dan zet het uit en kan dan geen contact maken

succes

Niet gewoon een slechte soldering in het apparaat zelf?
Het is namelijk goed mogelijk dat door opwarmen van het apparaat de slechte soldering problemen gaat geven.

Je zou het apparaat eens open kunnen halen en eens wat foto's van de onderkant van de print hier posten.