Wie is er wel eens met zo'n versterker bezig geweest?
Heb als probleem dat een eindtrap een defect in de ruststroom instelling heeft, de eindtorren staan dus ook niet op plus en min 0.6V en er was een 270R weerstand uitgerookt, vlakbij een tweetal mj15031's.(weerstand heb ik wel vervangen samen met de mj15031/15030's maar dit had geen enkele effect)
Het is erg lastig om in dit ding te meten, als alles inelkaar zit kun je er niet in meten, haal je de boel los, dan kun je er wel in meten maar dan wil het ding weer niet aan.
(bekend probleem bij moderne apparaten trouwens)
Meer informatie heb ik op dit moment nog niet.
Er kan best ergens een voedingsspanning weg zijn, maar ik kan er niet bijkomen met de meetapparatuur!!
Een schema van de drivertrap/eindtrap zou dan ook zeer welkom zijn.
met vr. gr.
martijn
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Hmmmmm
Heb je een schema, kun je niets uitmeten omdat je er niet bij komt met je meetapparaattur/probes.
Lijkt mij lastig repareren op die manier.
Als het echt zo erg gesteld is zou ik alle hardware uit de behuizing schroeven en op een snijplank leggen en dan gaan meten.
Ja dat was ook mijn idee, maar als je dan een schema hebt kun je wat gerichter te werk gaan.
Dit is een eindtrapprint met echt erg veel transistoren, waar je door de bomen het bos niet meer ziet!