Ik bezit een Philips PM 6667 frequentieteller, waarvan de uitlezing het niet meer doet; ik heb het uitgebreide schema van internet gehaald, maar kom er toch niet uit. Is er een simpele manier om na te gaan of het display defect is (dus om alle secties op te laten lichten), óf dat ik het in de aansturing moet zoeken?
Alvast bedankt voor Uw reactie
Bert
Bedankt voor je reactie: de voedingsspanningen zijn correct: 12 volt voor het geheel en 5 volt voor de IC's e.d.
(Ik heb alle tijd, dus haast je niet) Ik vind het fijn dat je gereageerd hebt!
Met vriendelijke groet, Bert
rbeckers
Overleden
Heb je de voedingen ook met een scoop, y-kanaal in de AC stand ivm rimpel en ruis, gecontroleerd?
Doet het display helemaal niets?
Op blz 50+51 staan wat troubleshooting tips en stappen.
Als je een scoop hebt kun je die proberen.
Als iets, ook in mijn vragen
, niet duidelijk is dan geef dat aan.
(Ik heb veel tijd en geduld)
Het display is "dood", géén levensteken.
Die bewuste blz. heb ik ook gelezen, maar ik dacht dat er misschien een "trucje" was om het display even op te laten lichten, om te verifieren of alle segmenten wel werken.
Ik ga met een scoop in de loop van volgende week (ik ben de komende dagen bezet) even wat metingen doen. Komt daar wat uit dan laat ik je het wel weten.
Bert
benleentje
Golden Member
Als het display op van die rubberen voetjes zit kan daar een probleem in zitten. In die rubberen voetjes zitten dan stiften die contact moeten maken met de print en het display. Misschien dat voorzichtig extra druk wil helpen.
Dag Leendert,
Ik weet wat jij bedoelt; zo'n probleempje heb ik met een scanner gehad; kwestie van schoonmaken, en het euvel was verholpen.
In dit geval zit het display op de print gesoldeerd en moet de fout toch ergens anders gezocht worden.
Toch bedankt voor je reactie!
Bert
Door wat probleempjes heb ik eindelijk weer wat tijd kunnen vrijmaken om wat "metingen" te doen aan mijn teller.
Op 2 en 3 staat een zaag/sinus- signaal van 4Volt, of dat 5MHz is weet ik niet,(ik meet met een dubbelscoop van 20MHZ), 4 is hoog; op 11 heb ik een pulstreintje, of dat 333,3KHz is kan ik niet beoordelen, ik ben niet zo goed thuis in scoopmetingen.
De meting op het LCD geeft op 1 en 10 (doorverbonden) een bloksignaal; de verdere adviezen op blz.51 kan ik niet helemaal volgen wat betreft metingen met het andere scoopkanaal.
Sorry, dat ik zo laat reageer, maar door omstandigheden kon ik niet eerder.
Groet Bert
joopv
Golden Member
Ik heb zo'n zelfde counter, alleen staat het ding nu uitgeleend bij een kameraad. Heb wel alle doc's hier dus niet alleen het schema.
(en nog steeds geen scanner
)
Hallo Joop,
Jammer dat je jouw teller niet bij de hand hebt, anders hadden we wat spanningen e.d. kunnen vergelijken. (e.e.a. misschien via E-mail?).
Ik heb buiten het schema ook wat metingen en foutzoeken van het net geplukt, maar dat is niet compleet, zo staat op blz 54 een gedeelte van de hoofdprint waarop twee diode's (GR108 en 109) staan getekend, is dit een modificatie, of lees ik ergens overheen? En staat er in de Nederlandse gebruiksaanwijzing ook een foutzoekgedeelte?
De pagina's die ik van het net heb gehaald zijn de pagina's: 2 t/m 6, 41 t/m 62 en nog wat pagina's betreffende de batterijunit, maar die is voor mij niet van toepassing.
Mocht jij nog wat andere interessante bladzijden in jouw doc's hebben, dan houd ik mij aanbevolen.
Groet Bert
joopv
Golden Member
Oeps... ik heb geen PM6667 maar een PM6676 (plus een kopie van de service manual daarvan)...
Mijn excuses voor de vergissing. Typenummer leek er wel erg veel op.