goedendag

ik heb een klein probleempje

ik gebruik een:
k8055 usb interface bordje
een uln2003 chip
en een stappen motor 14769070-90

en heb volgens deze schema aangesloten

http://www.elecfree.com/electronic/wp-content/uploads/2008/05/uln2003-…

maar nu is het punt het werkt niet in neem aan als je een stroompje van pin 1 tot 4 geeft dan hoort hij toch te bewegen. Sorry ik ben net een beginner. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Andere schema met precies de zelfde stappen motor
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/uln2003_2053.jpg

Roy

Er hoort nog een weerstand tussen. De hoort tussen de 12V en de ingang van de stappen motor.

Hoeveel draden heeft je stappen motor. Ben je er absoluut zeker van dat je deze goed hebt aangesloten.
Meet met een multimeter eerst alle weerstand van de spoelen eens door.

Geef eens wat meer info over de motor
Aantal draden.?
Stroom en spanning?

De K8055 gebruikt in zijn uitgang ook een ULN....., dat betekend dat het bord in de min schakeld. dus je moet een pull up weerstand plaatsen als je het werkend wil krijgen.

benleentje :
De motor (14769070-90)
Heeft 5 draden heb nog geen datasheet kunnen vinden maar als je op de 2e link klikt heb ik wel kunnen uitvinden welke draad wat doet.
Als je gewoon een batterij pakt en op de juiste manier er langs gaat werkt het motor gewoon ik kan alle 2e kanten op dus aan de motor ligt het niet
Draadje 5 is dus de plus en de rest 0

Lambiek:
Wat is een pull up weerstand ? en hoe werkt het?

Een pull up weerstand zit tussen de plus en je uitgang van de K8055.
De motor is van het type unipolair, een draad aan de plus, en de andere vier draden trek je naar de min via de K8055 , daar zit ook een ULN.... op, dus je hebt die andere helemaal niet nodig.

EDIT.
Die pull up weerstanden heb je ook niet nodig dan.

[Bericht gewijzigd door Lambiek op (10%)]

op de k8055 zit een ULN2803agp