Ik wil een (eerste) robotje bouwen met gebruik van een PIC (16F690).
De robot krijgt 2 kleine servomotoren, deze moeten beiden vooruit en achteruit gestuurd kunnen worden. Voor de sensoren wil ik IR sensoren gebruikt (type is nog niet duidelijk).

Het mechanische en elektrische deel is voor later, eerst wil ik het programma goed op orde hebben (in C.), maar heb hiermee helaas nog weinig ervaring. Eerdere pogingen met het het programmeren en de PIC-kit hebben alleen nog het aan en uitzetten van de LED's met schakelaars opgeleverd. ik zou graag meer willen weten over de functie Delay? en misschien wat kennis en ervaringen wat betreft het programmeren van een robot met sensoren in C.

alvast bedankt voor de reacties!

ps. het omdraaien van de richting voor de motoren wil ik met h-bruggen gaan doen. Dit leek me na wat onderzoek de beste oplossing..

Ik denk dat je er goed aan doet om eerst de hardware te maken.
Dan kan je ook direct zien wat de software doet en hoe het werkt.

Verder heb je niet erg veel aan een servo alleen. Je kan een servo ombouwen tot een motor, of je kan een gewone motor pakken en die gaan aansturen.

Over de delay routine. Deze laat de microcontroller meestal een tijdje een paar waardes optellen (dit duurt een tijdje) en daarmee kan er een delay routine gemaakt worden.