Animal64
Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.
De voeding van mijn counter 5328A heeft het begeven zie ook Vervanging D44H5. Na wat meten en vervangen van onderdelen die duidelijk kapot waren heb ik nog steeds geen correcte spanningen. De 3.5V en 5V zijn ca. 0.5V, dit is aan elkaar gerelateerd want de 3.5V wordt van de 5V afgeleid. Het probleem zit hem in de schakeling rond U1, dit IC wordt ook behoorlijk heet. Mijn probleem is nu dat het schema van de service manual niet overeenkomt met de schakeling in de counter. In de counter is U1 een comparator LM311P en in het schema een OpAmp LM301A. Reverse engineering is lastig want ik kan de printbanen niet volgen die lopen onder een dikke spoel door. Printopbouw is ook compleet anders dan in de service manual. Heeft iemand ervaring met reparatie van deze counter en ook nog andere schemas?
Animal64
Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.
Heb de schakeling rond U1 helemaal doorgepiept. Schema bijgewerkt. Q5 bleek doorgebrand is vervangen door BC337 en U1 vervangen door LM311 en het geheel werkt alweer.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Mooi werk, ik heb net een HP5326B gerestaureerd. Daar was ook de voeding defect (twee diodes) ook Q5 en een LM311 defect in het dvm deel.