Hoi, ik heb al wel op het forum gezocht en ook twee topics gevonden. Deze geven mij echter nog niet wat ik zoek. Mijn sub bromt alleen nog maar, behoorlijk luid. Ik heb alle elco's en de zware weerstanden nagekeken, er is niets aan te ontdekken. Ook niet aan de printsporen. Heeft iemand enig idee welk onderdeel dan de brom veroorzaakt?

Staat er een gelijkspanningscomponent op de luidspreker?

En zijn je voedingen nog wel mooi strak?

Dat is een hele goede vraag, ik weet het niet. Ik heb de manual met schema's even online gezet. Ik ben hier niet in die mate in thuis. Mag ik je vragen eens te kijken? Zie manual
In ieder geval al bedankt voor jereactie.

De voeding is in plastic gewikkeld, zie er aan de buitenkant niets bijzonders aan.

Roland, bedankt voor je reactie. Ik had je topiv al gelezen. Volgens mij wasbij jou één van de 5w weerstanden het probleem. Ik heb hier al eens aan lopen wiebelen, maar ik zie niets bewegen en ook optische controle met een vergrootglas levert niets op. Mis ik dan toch nog iets?

Het kleine 47uF elcootje naast de twee grote zwarte jongens is slecht, heeft ook vaak een beetje een vieze blauw/grijze kleur.

Is trouwens wel een rotklus om bij te komen.

succes ermee,

martijn

De waarde van het elcootje zou ook nog wel eens 220uF kunnen zijn, maar het is in elk geval het kleintje naast de grote elco's

Ik heb c52 van 47um vervangen en mijn probleem is opgelost inderdaad.

Bedankt voor de tip.