RC5 commando's zenden via IrDA laptop

Hallo,

Kent iemand van jullie geschikte software om RC5 commando's te verzenden met de IrDA poort van mijn laptop? Of eventueel nog beter, met de IrDA poort van mijn Handspring Visor?

Belangrijk/het probleem is dat ik geen RC5 afstandsbediening heb om de commando's aan het programma aan te leren.

Het beste zou zijn, een programma waarbij ik kan zeggen, verstuur die en die hex waarde via het RC5 protocol...

Indien zoiets niet bestaat, kan ik mijn IrDA poort van mijn laptop binnen WinXP zelf aanspreken (bij voorkeur in Delphi)? Ben ik dan in staat RC5 commando's te verzenden?

Ik heb al wat gegoogled, maar niet veel bruikbaars gevonden...

Alvast bedankt,
Dennis

Voorzover ik weet werken de meeste afstandsbedieningen met een draaggolf van 38 khz. IRDA werkt met een draaggolf van 56 khz. Dat gaat je dus op die manier nooit lukken. Wat je wel kunt proberen is een Infrarood ledje via de com of parallele poort aansturen.

Ik heb even gezocht voor je en ik kwam uit bij winlirc, ik gebruik het zelf als ontvanger voor mijn afstandsbediening maar winlirc schijnt ook gebruikt te kunnen worden als zender. :-)

Hier is de link: http://winlirc.sourceforge.net/

Oh ja, als je je compoort opblaast is het niet mijn schuld. ;-)

Op 12 januari 2004 17:29:24 schreef Simon Koudijs:
Voorzover ik weet werken de meeste afstandsbedieningen met een draaggolf van 38 khz. IRDA werkt met een draaggolf van 56 khz.

Voor zover ik weet werkt IRDA niet met een draaggolf, maar met een pulsje per bit. Volgens mij heb ik wel eens een slim programma gezien dat RC5 of een ander protocol kon uitzenden via een IRDA poort. Probeer eens te googelen.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog