Ik heb hier 2 motortjes met een 3mm afgeplatte as. Daarop moeten eigelijk 2 wieltjes komen die gemaakt zijn voor een 5mm afgeplatte as.
Ik heb al een tijd op Conrad zitten zoeken naar een oplossing voor een te kleine as.
Ik dacht dat er wel losse tussenstukjes zouden zijn waar je een 3mm in kan plaatsen en die het dan verlengt naar een 5 mm as. Of een kokertje dat om de 3mm as geen geschoven kan worden en dan een millimeter dik is zodat er netjes een 5mm van gemaakt kan worden. Dan komt er ook geen grotere kracht op de as.

Wanneer ik het met tape/krimpkous ga doen ben ik bang dat de wielen van de as gaan lopen omdat dit te zacht is.

Mogelijk heeft iemand eens zoiets gevonden? Een naam op linkje zou geweldig zijn!

Conrad heeft wel van die assortie zakjes met verschillende maten messing pashulzen, maar door die @#1@#$ zoekmachine van ze kan ik ze zo niet vinden.
Ik zal vanavond even voor je in de modelbouw catalogus van ze kijken.

Edit: toch nog gevonden Bestnr.: 219827 - 89
Omvang levering: * Elk 2 hulzen: 3 naar 4 / 4 naar 5 / 5 naar 6 / 4 naar 6 en 6 naar 8 mm. Lengte van de hulzen 10 mm.

[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (29%)]

Bedankt 2N3055, zoiets bedoel ik inderdaad.
Ik hoopte meer op een goed passende oplossing maar als die er niet is zal ik het hier mee proberen.
Ik weet alleen niet of ze over elkaar heen gaan draaien als ik 2 in elkaar steek. Ook zal ik mijn wielen moeten uitboren omdat die een afgeplatte binnenkant hebben.

edit: jammer dat hierbij geen goede maataanduiding staat http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=226483

[Bericht gewijzigd door MAH op (14%)]

Afm.: (Øxl) 7 / 13 mmx15 mm
Uitvoering: Asboorgat 3 mm

Zo zie ik het:
Interne boring 3mm
Gekarteld deel diameter 7mm
Zeskant meet 13mm
Totale lengte 15mm

Als het mooi vast moet zitten Loctite 648 (en geen ander nummer!) gebruiken. Zo maken de professionals tandwielen op servomotoren vast(! go figure!)

fripster

@turbokeu: wanneer ik het assortiment bekijk zie ik dat bij alle uitvoeringen hetzelfde staat, alleen de boormaat is anders.

@leime: zoals beschreven in de startpost denk ik dat ze er dan af zullen gaan lopen.

misschien is dit een optie: 2 hulsjes gebruiken, van 3-5 het wieltje uitdraaien of boren en er een 3mm klemboutje in maken zodat ze op het platte gedeelte vd, as klemvast gedraaid kunnen worden en ook niet kunnen draaien.

speedy slave overschuiven te verkrijgen in alle maten.

messing afstandbus verbouwen ?

Op 18 december 2009 17:10:04 schreef MAH:
@turbokeu: wanneer ik het assortiment bekijk zie ik dat bij alle uitvoeringen hetzelfde staat, alleen de boormaat is anders.

Dit assortiment vind je in veel modelbouwshops terug (feitelijk zijn het dus X mm asgat naar 7mm as overgangen).