Ik heb vanmiddag een DVD speler gesloopt om de motortjes en wat mechanische componentjes er uit te halen. Ik heb een gevoel dat ik die nog wel eens ergens voor kan gebruiken. De motortjes zijn van fabrikant Sanko en zijn voorzien van een typenummer. Nu probeerde ik hier via Google de specificaties bij te zoeken (Voltage en koppel en dergelijke), maar dat valt dus niet mee. Ik zal vast niet de eerste zijn die dit probeert en hoop dan ook dat iemand me een tip kan geven om de gewenste info boven water te krijgen......
Wie roept.
ik ken nu nioets over dvd spelers (buiten hoe ik ze kan gebruiken)
maar als je mss een typenummer kan geven denk ik dat er wel wat mensen zijn die ofwel je op weg kunnenhelpen of je helemaal uit je probleem helpen
goed plan.
Sanko FC08I20T14-6
Sanko FC08I30T16-1
Sanko FC08I20T22-6
Dit zijn de drie motortjes die in de knutseldoos gaan.
Het gaat hier dus niet om DVD kennis, maar om de specificaties van de motoren. Zodat ik weet wat ik er mee kan en wat ik er voor nodig heb als ik er eens mee ga knutselen.
het is precies of deze niet bestaan
op heel het www enkel op dit forum te vinden lol
hopelijk is er iemand die je wat kan helpen
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (41%)]
tja, als het zo makkelijk was, had mijn google me ook wel antwoorden gegeven ;D . Maar bedankt voor de intentie.
Ik kreeg trouwens nog wel een paar resultaten op sites in een aziatische taal, maar daar kan ik ook geen soep van trekken. Helaas ook geen homepage van de fabrikant ofzo. Het zal wel zo'n megaconcern zijn die alles maakt van pluchebeesten tot oceaanschepen....
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Weet je zeker dat je het merk goed spelt?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (60%)]
SanYo ?
wat is merk en type van de CD speler waar ze uit komen ?
een foto zegt meer dan 1000 woorden.
liefst met type nr zicht baar
Op 29 december 2009 22:44:44 schreef Sebaviaan:
tja, als het zo makkelijk was, had mijn google me ook wel antwoorden gegeven ;D . Maar bedankt voor de intentie.Ik kreeg trouwens nog wel een paar resultaten op sites in een aziatische taal, maar daar kan ik ook geen soep van trekken. Helaas ook geen homepage van de fabrikant ofzo. Het zal wel zo'n megaconcern zijn die alles maakt van pluchebeesten tot oceaanschepen....
Google translate werkt bij mij prima voor Rusisch arabisch en chinees / japans dan zal thais ook wel lukken, heb je die link nog ?
post hem anders hier mischien kan iemand er wat van maken, wie weet leest er een Thai mee 
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (98%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik dacht aan SanKYo eigenlijk, maar ik twijfel wel een beetje. Het lijkt erop dat Sanko ook wel iets is.
yep, 100%
het merk van de DVD speler is CyberHome. Toen de goedkoopste die er te koop was.
Dit is de link waar een van de motoren in voor komt:
http://mj-mj-info.blogspot.com/2009_09_01_archive.html
Ik weet niet welke taal het is, maar hoe dan ook verwacht ik dat er niet de info in staat die ik zoek.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (64%)]
maartenbakker
Golden Member
Volgens Google zitten deze motortjes in vrij bekende chinese Loaders... Ik zoek nog even verder.
Ik kon iets op een Poolse site vinden, maar die zoekt ook informatie... Jouw site is Indonesisch, even kijken of ik er wat van kan maken.
Wat ik ervan maak is dat minstens 1 Sanko motortje er met z'n Mabuchi-equivalent opstaat, je zou eens op dat Mabuchinummer(RF300...) kunnen zoeken.
ik krijg toch ook wel meer dan alleen CO bij google
hier bv komt hij ook voor : http://mj-mj-info.blogspot.com/2009/09/motor-motor-pd-mekanik-dvd-load…
maar ik betwijfel of je ooit een DS tegenkomt, reverse engineren, en meten zal sneller gaan 
http://www.sanko-inet.co.jp/index1e.html
Ik vermoed dat sit de fabrikant is. Misschien eens een mailtje die kant op. Ben benieuwd of dat zin heeft naar Japan....
afgaande op de foto op de hoofdpagina maken ze wel halfgeleiders en electronische componenten. Het zou mij niet verbazen als electromotren ook in het assortiment zitten. Vaak maken die Japanse concers alles wat je maar kunt bedenken toch.
Denk maar eens aan Mitsubishi, Yamaha, Kawasaki, enz.
Yamaha is misschien wel het beste voorbeeld. We kennen allemaal de motoren en waarschijnlijk ook wel de syntesisers (hoe spel je dat eigenlijk). Je kunt het zo gek niet bedenken of ze maken het wel.
maartenbakker
Golden Member
en datasheets : http://www.tokyoparts.co.jp/2-0010.htm
deze komt aardig in de buurt ? http://www.tokyoparts.co.jp/2-0010.htm
gezien type nr opbouw is wat voor de T staat de spanning 20T IS 2,0v
30T is de 3.0V verzie, de laatste nr zullen bouwvorm zijn , of maten van de as diameter / lengte
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (33%)]
wow, jullie zijn echt goed.
Wat hebben jullie nou voor zoektermen genruikt of anderzins om tot dit resultaat te komen?
2 zijn van 1,9 Volt en er zit er 1 bij van 3 Volt.
Ik vat de 19T dan op als 20T
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]
hoe maarten aan de site komt is me een raadsel, de res is google vertaal, en door de site heen zoeken.
lek me een DC motor, en was er alleen de keus bruch en less, soms is het geluk hebben, ik heb ook wel eens uren zitten googlen en niets kunnen vinden ,twijl een ander naar 2x raak schiet
maartenbakker
Golden Member
Ik weet ook niet precies hoe ik aan die site kwam, maar op een gegeven moment vond ik ergens in een ander zoekresultaat een verwijzing naar Tung Hang Sanko Motor, en toen was deze site wel vrij snel gevonden.
Op 30 december 2009 00:01:20 schreef Sebaviaan:
bedankt allemaal, nu is het tijd voor een dutje
we zien hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/80033 wel wat je er van gemaakt hebt 
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (10%)]
er ligt nog niks concreets in de planning hoor, maar het zal wel iets speelgoedachtigs voor mijn dochter worden.