software PLC step-7 Siemens

Heeft iemand een evaluatieversie van bovenstaande Siemens PLC systemen?
Mag een windowsversie zijn. Dit om te experimenteren met PLC-software...

Assembler rules!

Op de site van Siemens ga je zo iets niet direct terugvinden. Vermits er op deze programma's een strenge controle staat, is hier moeilijk aan te graken. Er zijn wel zeer interesanten studentenlicenties

Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd

op school gebruiken wij v3.2 step 7 microwin van Siemens. Van www.siemens.com kan je een 60 dagen trial afhalen. (max 100 keer te gebruiken...) Het is wel even zoeken, want ik vind het nu ook niet direct terug maar het staat er zeker ergens!

Step 7 Microwin is volgens mij voor de s7-200 series. Voor de grotere plc's (S7-300 en S7-400)heb je Simatic Manager nodig. Momenteel is de recentste versie 5.2. Ik heb evt. nog wel een studentenversie 5.1 liggen. Wil je ook nog Operator panels of Touchscreens aan de slag, dan heb je Protool nodig. Hier is volgens mij geen studentenversie van.

[Bericht gewijzigd door RV op zondag 25 januari 2004 18:20:25

Lang leve de plc!

Ik heb step 7 hier nog bij me liggen,
wat ik wel juist heb ondervonden is dat ie niet wilt werken op windows XP ??
Mss is er iets om dat te verhelpen.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

ik weet niet welke versie je hebt van Step 7, maar versie 5.1 en sowieso 5.2 werken onder XP. Bij versie 5.1 kun je proberen om de compatiobiliteitsmodus te veranderen naar windows 95 of 98. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Lang leve de plc!

Op 3 februari 2004 10:18:12 schreef RV:
ik weet niet welke versie je hebt van Step 7, maar versie 5.1 en sowieso 5.2 werken onder XP. Bij versie 5.1 kun je proberen om de compatiobiliteitsmodus te veranderen naar windows 95 of 98. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Ik kan de modus niet veranderen, want hij geeft al een fout melding van af het moment dat ik wil installe.
Het is versie 3.01 en de foutmelding is >
"target system os not supported"

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

oh, die versie ken ik niet eens. Ik werk alleen maar met de nieuwste versie's. Ik vrees dus dat er voor jou dan niets anders op zit dan een oud besturingsysteem te installeren of makkelijker een recente versie van Simatic installeren. Dan weet je zeker dat het werkt.

Lang leve de plc!