hallo beste CO'ers

ik wou graag weer een nieuwe schakelingen gaan maken.
Een Led decibelmeter

dus als je zacht praat
het moet net zoiets worden als een led VU meter
http://www.electronics-lab.com/blog/wp-content/uploads/2008/01/vumeter_large.jpg

hoe harder je praat hoe meer r branden
hoe zachter des te minder
dus stel je schreeuwt branden ze allemaal
je fluisterd dan alleen paar groene

iemand een schema voor me

alvast bedank,

p.s: het moet ongveer van 0 tot 65 decibel meten
ik had namelijk de benodigde kleine microfoontjes van dickbest al

groetjes

[Bericht gewijzigd door shaqqy op (11%)]

Uhhh...
Gewoon een microfoontje op de vu meter aansluiten?

0 tot 65 dB SPL is een extreem laag bereik. Dat gaan die microfoontjes qua ruis nooit redden, en je hebt er voor de beschreven toepassing ook niet veel aan. je achtergrondruis zit in een rustige kamer al zo op 50 dB SPL.

Ik vermoed dat je een bereik van 60 dB bedoeld, en dat is wel haalbaar. 60 tot 120 dB SPL is prima bruikbaar voor vele toepassingen, de mircofoontjes halen het ws wel zo een beetje en het is gemakkelijk te realiseren met 20 leds op twee 3915's. Wil je er tien dan kun je de oneven helft weglaten ofwel zelf een log weerstandsladder + comparatoren maken. Het is wel veel meer elektronica en je mist extra's als de keuze bar/dot.

Op 26 februari 2010 16:21:07 schreef Aart:
0 tot 65 dB SPL is een extreem laag bereik. Dat gaan die microfoontjes qua ruis nooit redden, en je hebt er voor de beschreven toepassing ook niet veel aan. je achtergrondruis zit in een rustige kamer al zo op 50 dB SPL.

Ik vermoed dat je een bereik van 60 dB bedoeld, en dat is wel haalbaar. 60 tot 120 dB SPL is prima bruikbaar voor vele toepassingen, de mircofoontjes halen het ws wel zo een beetje en het is gemakkelijk te realiseren met 20 leds op twee 3915's. Wil je er tien dan kun je de oneven helft weglaten ofwel zelf een log weerstandsladder + comparatoren maken. Het is wel veel meer elektronica en je mist extra's als de keuze bar/dot.

oke dankje wel
zoek wel effe goed veder