hallo
ik ben van plan om een simpel krachtstroom verdeelertje te maken.
dit wouw ik als volgt doen
in 1 flightcase
2 * deze plaat bouwen
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Produc…
en op de achter kant dan 2 * een 16a krachtstroom aansluiting
dus per paneel 1
en hier een verloop bij doen van 1*32 naar 2*16 zodat op de meeste locaties waarbij die gebruikt word we optimaal van de stoom kunnen benutten.
heeft iemand hier een beter idee voor of is dit de beste oplossing
groetjes robert

wat ik zo zie zijn die niet gezekerd en dat zou toch wel fijn zijn

Dat verloopje van 1 x 32A naar 2 x16 A zie ik niet zo zitten. Er is dan kans dat er 32 A door een stekker van 16 A gaat lopen.

als dat verloopje van 1*32a naar 2*16a gebruikt word worden zowizo bijde units gebruikt.
en op die panelen met de wantcontact dozen zitten ook nog een zekeringen van 16a dus dan lijkt mij de kans dat door 1 16a stekker 32a gaat lopen erg klein of niet

Ik mis de aardlekschakelaar.
In NL verplicht voor tijdelijke installaties.

is de aartlek in de meeterkast niet voldoende dan

Aan de achterkant heb je twee 3x16A aansluitingen. Elke fase is netjes afgezekert. Je wil nu met een verloopje van 1x32 naar 2x16.
Omdat je uitgangen afgezekert zijn kan er normaal gesproken niet meer als 16A door de 16A stekker lopen.

Maar je hebt dus een losse verloopkabel erbij, wat als een onwetend persoon dat verloopje even loshaalt en ergens anders gebruikt waar het wel mis kan gaan? Of als er in de verdeelkast (dus vóór de zekering) bijvoorbeeld een draad losraakt? Dan heb je dus wel een probleem.

Ik zou gewoon zoiets nemen. Hierbij weet je zeker dat de boel goed afgezekerd is.

Als je zelf gaat prutsen met krachtstroom moet je weten waar je mee bezig bent. Als je vragen hebt kan je er beter niet aan beginnen. Een kant en klare oplossing is dan sneller, makkelijker, veiliger en uiteindelijk ook goedkoper!

Vind je oplossing van 2x 16A in totaal niet slim. Je kunt beter kiezen voor 1x 32A kracht in, dat door een aardlek. Vervolgens voor elke groep (enkele fase of kracht) een aparte zekering (automaat). Heb je alleen 16A kracht als voeding beschikbaar, dan een verloop van 16A naar 32A gebruiken.

Op 1 maart 2010 22:55:07 schreef robert2411:
is de aardlek in de meterkast niet voldoende dan

In lang niet elke meterkast zit een aardlekschakelaar, en
niet elke aardlekschakelaar is van het 30 mA type.

In NL moeten de tijdelijke installaties < 32 A beveiligd worden met een aardlekschakelaar van 30 mA