Hallo ,

Ik heb een probleem met mijn bosch vaatwasser
Ik heb hem laten draaien met de waterkraan dicht daardoor is de aquastop verbrand maar dat is nog niet alles.
Nieuwe aquastop geplaatst maar helaas.
Via een forum een tip gekregen dat er op de printplaat ook triac verbrand kan zijn en dat klopte een brandplek gaf aan dat het daar warm was geweest.
Triac vervangen maar weer helaas.
de machine funtioneerd verderr goed maar ik moet er zelf 4 keer per programma een emmertje water in kiepen want hij pakt zelf geen water.
Wie heeft er nog een tip?

Zitten er nog meer halfgeleiders aan dit circuit gekoppeld die mischien de geest gegeven hebben .

Evt transistors of dioden

Kun je er een duidelijke foto van maken (soldeerzijde en componentenzijde .

Dan kunnen we je aanwijzingen geven omtrent de componenten erom heen .

die computers van een bosch sturen direct vanuit de processor de triac's aan , ik heb dit ook al vaker gehad met de zeepbak die de computer om zeep hielp op die manier. overigens zit er ook nog een waterslot aan de slang en er zitten kleppen onderaan het labyrinth , die ook weleens stuk gaan . heb je wel 230v achter je triac als hij water moet pakken ? of werkt de aquastop wel als de triac doorverbonden wordt ? en let op de goede triac , daar er inzitten die werken op 5ma aansturing en met 10ma aansturing kan hij weigeren .

Hallo,
ik heb vandaag de zijkant weer los gehaald om onder aan het labyrinth het ventiel te demonteren,vervolgens het typenummer ge googled.
Dat ding heet REGENEREERVENTIEL ?? het lijkt een magneetklep,kan dat het probleem zijn?
Volgende week nog een keer de printplaat er uit voor een foto