Waar ben jij dan naar school geweest?
En je weet toch dat ze zeggen
"Those Who Can, Do; Those Who Can't, Teach." 
Als je een klein grasveldje hebt, kan je dit als milieuvriendelijke grasmaaier gebruiken. Als het gras niet meer groeit (Kerst) dan eet je ze op.
Ik zeg nog steeds: Bruin gas.
Ik ken minstens één waterzuivering die qua energie volledig self supporting is, dankzij biogas, gewonnen uit de vergisting van slib uit de tweede trap van het zuiveringsproces.
TS realiseer je je wel dat je gevaarlijk bezig bent.
Hier een site over de gevaren van HHO.
http://www.dhmo.org/facts.html
HHO is hetzelfde als DHMO, dus laat je niet van de wijs brengen door de naam van de site
Uitreksel van de site:
Dihydrogen Monoxide (DHMO) is a colorless and odorless chemical compound, also referred to by some as Dihydrogen Oxide, Hydrogen Hydroxide, Hydronium Hydroxide = HOH = HHO !!!, or simply Hydric acid. Its basis is the highly reactive hydroxyl radical, a
@ohm pi: Dat (DHMO) is toch sarcastisch bedoeld hoop ik?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dihydrogen_monoxide_hoax
Allesinds: JL Naudin crap all the way!
Pseudo-wetenschap,hopen onzin.
Maar dat heeft iedereen hier al duidelijk gemaakt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Zoals gezegd, perpetuum mobiles zijn nog nooit bewezen (en het is aannemelijk dat ze niet bestaan). Echter dat je met een waterstofmengsel een bestaande verbranding kan verbeteren, is redelijk aannemelijk... Alleen niet voldoende om zoden aan de dijk te zetten. Behalve misschien in Dieselmotoren, ik wil zelf als ik weer Diesel rijd toch iets doen op dat gebied. Als ik geld heb, koop ik een kant en klare LPG-hulpbrandstofinstallatie (bewezen techniek) om rendement en uitstoot te verbeteren maar als ik geen geld heb zou ik toch zomaar naar electrolyse kunnen kijken.
Als je onderzoek niet zuiver op theorie mag rusten (de ideeen achter je eerste voorstel weerleggen), dan zou je naar mijn idee ook richting Dieselmotoren kunnen kijken. Maar dat is qua omvang en aard van het onderzoek misschien meer iets voor een HTS-autotechniek.
Volgens mij klopt alles volgens de gangbare natuurwetten en wetenschappelijke conventies wat op die site geschreven staat. Dus GEEN hoax.
[Bericht gewijzigd door ohm pi op (31%)]
Op 29 maart 2010 21:45:14 schreef maartenbakker:
Behalve misschien in Dieselmotoren, ik wil zelf als ik weer Diesel rijd toch iets doen op dat gebied. Als ik geld heb, koop ik een kant en klare LPG-hulpbrandstofinstallatie (bewezen techniek) om rendement en uitstoot te verbeteren maar als ik geen geld heb zou ik toch zomaar naar electrolyse kunnen kijken.
Mag ik hieruit afleiden dat een diesel motor zuiniger en efficienter kan rijden met een kleine hoeveelheid LPG toe te voegen?
Wie installeert dat?
Ik ben met de eerste bezig , maar doe dat maar via PM of Tel , gaat hiet te ver OT.
De reeds bestaande systeemen naar prullen bak verwezen, en nu zelf aan het ontwikkelen, allen de hardware is te exlcusief voor de redelijk "simpele" taak , daar moet nog een oplossing voor komen (PIC/AVR & CAN).
De eerste gaat binnen kort voor en test op een rollen bank, bij positieve resultaten word het project voort gezet, anders prullenbak.
deze zal vloeibare- LPG injectie krijgen , voor extra intercoler effect. ook dit zal vergeleken worden met dampgas injectie.
de test verzie is voorzien van extra sensoren voor detonatie detectie en EGT.
Voor conventionele diesels met niet electronische brandstofpomp en Commonrail systemen !
Zoek eens in het forum, ik heb al eens uitgebreid uitgelgt waarom het niet werkt, en waarom het branstof niveau stijgt.
Zelfs die bluffer met het beste idee van nederlanf ging op zijn bek.
Alle andere die anders beweren en het volhouden heb ik bij mij op de zaak uitgenodigt, en de boel gemeten.
Er was altijd een reden waarom het net opdat moment niet werk of het niet doed, maar een werkende heb ik nooit gezien.
Ik heb ze zelf ook gemaakt en getest, en dezelfde conclusie getrokken 
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (25%)]
Op 29 maart 2010 21:45:43 schreef ohm pi:
Volgens mij klopt alles volgens de gangbare natuurwetten en wetenschappelijke conventies wat op die site geschreven staat. Dus GEEN hoax.
Wel een haox volgens mij. Het gaat over water. Het grootste gevaar is verdrinking 
LOL: huidbeschadigingen bij landurige bloodstelling aan vast water en ernstige verbranding bij contact met gasvormig water. Ah, en gevaar voor kortsluiting.
Toch geen hoax, gewoon een goede grap.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (24%)]
Nee hoor, als je te veel water drinkt ga je ook dood
dus zeker giftig
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_water
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (24%)]
Volgens dezelfde redenatie leidt koffiedrinken tot beroemde zangers. Kijk maar mee in de statistieken:
- Meer dan 98% van de beroemde zangers heeft ooit koffie gedronken.
- Van mensen die géén koffie drinken, wordt minder dan 0,1% een beroemd zanger.
Als dàt geen significante cijfers zijn, dan weet ik het niet meer. 
Dit is in zoverre on topic, dat die debiele knalgasverhalen met even betekenisvolle getallen (not) worden onderbouwd. Het lijkt leuk, tot je goed leest wat er nu eigenlijk beweerd wordt (even afgezien van de gewone leugens, natuurlijk).
Ik heb het ganse topic eens grondig gelezen en dit is mijn vasstelling.
TS kan zijn ontwerp wel maken en een benzinegrasmaaier laten draaien op stroom. Zijn rendement zal echter niet over de 100% zijn!! Integendeel. Maar de grasmaaier kan werken mits een sterkere stroombron, en mits aanpassing van de benzinemotor voor knalgas.
Op 28 maart 2010 13:15:31 schreef Emilien:
Om beter uit te leggen hoe het onzinnig is:
- de beste industriele electrolyse cellen hebben een rendimente van max.75 tot 90%
- een Otto motor (gas of benzine) heeft een max. rendimente van 37% (voor de beste motoren en in de beste omstandigheden). Rendementen van een kleine grasmaaier motor zal kleiner zijn, waarschijnlijk 20 tot 25%.
Dus, van de 180W elektrische energie, (12V 15A), zal hij max. 180 x 0,9 x 0,25 = 40,5W mechanische energie kunnen gebruiken.
Het water kan nooit energie toevoeren aan de geinjecteerde energie voor de elektrolyse. Het verbruikte water verschijnt volledig weer aan de uitlaat als waterdamp. (Lavoisier) (een deel van je energie gaat verloren in de hete waterdamp)
Op 28 maart 2010 14:03:47 schreef maartenbakker:
Het uitgangspunt is kennelijk dat electrolyse bij bepaalde frequenties een rendement heeft van ver over de 100%... Ik vermoed dat dat een forse redenatiefout is, en zou inderdaad verwachten dat een laatstejaars HBO student beter weet (maar ik ken een paar laatstejaars HBO-studenten, en ben ook weer niet zo verbaasd).
Ik had een toestel in dienst dat koude waterdamp kon maken, maar... dat verbruikte energie!!
Op 28 maart 2010 14:39:15 schreef mbbneon:
Er is wel een grappig artikel te vinden over de keeley frequentie (Water dissociatie m.b.v. een piëzo element). Dat gaf volgens het artikel een nogal explosief resultaat.
Op 28 maart 2010 14:39:15 schreef mbbneon:
Er is wel een grappig artikel te vinden over de keeley frequentie (Water dissociatie m.b.v. een piëzo element). Dat gaf volgens het artikel een nogal explosief resultaat.
Het apparaat bevochtigde de lucht om milieuvriendelijker manier dan verdampen door verwarming.
Op 28 maart 2010 14:14:36 schreef Jonny:
Oei. Jullie denken dus dat het niet kan werken dat is wel vervelend want we zijn al erg ver gevorderd met het project.
Bezin eer je begint, pleegde mijn vader steeds te zeggen.
Op 28 maart 2010 17:32:58 schreef Emilien:
Eerste ding te leren: redeneren
Tweede : zich informeren op technische, wetenschappelijke en economische gebieden (Filmtje van You Tube is geen betrouwbare informatie = kindertuin niveau)
Juist, mijn naam is Maas en ik beweer dat mijn naam te oud is om de herkomst te bepalen, nochtans vind je genoeg op internet over mijn naam, maar ik mis BEWIJS! Dat heet kritisch zijn.
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga morgen alles voorleggen aan het team en dan zal ik een langere reply schrijven.
hier nog wat antwoorden en berekeningen : http://www.circuitsonline.net/forum/view/81269/1/waterstof+obd
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 29 maart 2010 23:22:47 schreef Frederick E. Terman:
Volgens dezelfde redenatie
Het is ook onomstotelijk bewezen dat 100% van de weduwes langer leeft dan hun echtgenoot.
Het zelfde geldt voor weduwnaars. Die leven gegarandeerd langer dan hun echtgenote.
En een engels sprrekwoord zegt : We each owe one death.
@johnny: Team ? whaaaaaaaaaaaaa -bonk pluribus-
Op 27 maart 2010 22:50:11 schreef Jonny:
en ben bezig samen met 3 anderen aan een eindwerp.
@FE: dat stond al in de startpost!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 29 maart 2010 22:32:13 schreef Evarist:
[...]
Mag ik hieruit afleiden dat een diesel motor zuiniger en efficienter kan rijden met een kleine hoeveelheid LPG toe te voegen?
Wie installeert dat?
Google: LPG diesel conversie
Voor vrachtwagens: http://www.gasotronic.nl/
In Eindhoven: http://www.iwemaenterprise.nl/index.html
Hier staat dat het niet legaal zou zijn (is wel al een oude site), maar voor welke wet dat is weet ik niet. De MRB kent in elk geval het begrip hulpbrandstof.
Ik dacht dat er in Beverwijk of Velsen ook een zat, kan ik zo snel niet vinden.
Een historisch artikel op: http://www.amt.nl/web/Archief/tonen-archief/1963-LPG-in-dieselmotoren-…
Voor nog meer links zie http://www.markerink.org/WJM/HTML/main_4x4.htm en dan in de tekst zoeken op het kopje "Adding LPG/Propane-boost to your diesel"
ik heb een document waarin staat dat het toegestaam is , met ministerie van VROM heeft zelfs al subiedies uitgeven voor ontwikkeling.
Vandaag hebben we de eerste testen met de genoemde wisselspanningen kunnen doen in een schoollab met een dubbele signaalgenerator, een mixer en een versterker. Redelijk wat tijd ging verloren omdat we niet doorhadden dat de generators een knop hadden: Enable output, gelukkig merkte iemand die er ook bezig was op dat alle uitgangen uitstonden.
De resultaten zijn helaas telleurstellend: de Browns Gas Generator gebruikt een klein beetje meer vemogen, rond de 220W, en de efficientie kwam belange na niet boven de 100%. Het is zelfs zo dat het langer duurt om 1dm^3 water te vervangen door Browns Gas dan met gelijkstroom (ongeveer 140% zo lang).
We hebben ook andere frequentie-instellingen en golfvormen geprobeerd maar het rendement leek het beste bij gelijkstroom. Dit was natuurlijk wel te verwachten gezien het topic en zeer vervelend. Ook is er precies wat misgegaan want op de vloeistof in de cel dreef na het testen een soort groene smurrie, kan het dat bij een bepaalde frequentie een andere reactie optrad die die groene drab gemaakt heeft. We hebben alles gedemonteerd en goed uitgespoeld onder de kraan en nu is het weer proper maar dat mag wel niet opniew gebeuren want het demonteren is veel te veel werk. De koperplaten die we gebruiken zien er ook wat aangetast uit, er zijn een soort ribbels op gekomen.
Het was wel mogelijk om na afstelling de motor te laten lopen op het Browns Gas, al lijkt hij meer gas te gebruiken dan we kunnen maken want de cel moet het reservoir zo'n anderhalve minuut vullen en dan draait die motor amper 15 seconden. We hadden geprobeerd de spanning op de generator hoger te maken met een voeding maar bij 40V was er nog niet genoeg, en ging het water koken (800W op dat moment).
Verder nog een vraagje, het Browns Gas is niet giftig, maar toen we ermee bezig waren hebben we uiteraard wel wat ingeademd. Het leek aanleiding te geven tot geirriteerde ogen en hoesten. Dat kan toeval zijn, maar het ging wel over toen we klaar waren. Mogelijke relatie?
Wat heb je bij het water gedaan om het te laten geleiden? Heb je demi water gebruikt of gewoon van de kraan?
We hebben drinkwater gebruikt uit de kraan. We lazen op internet dat je 100g zout moet toevoegen per 10l water om maximaal rendement te krijgen.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
KOPER PLATEN ? GROENE DRAB ? ZOUT ?!?!?
je bent je electrodes aan het opvreten... en als je er inderdaad zout in gepierd hebt zal er wel HCL vrijgekomen zijn , vandaar de prikkelende ogen...
naast het ontbrekene van elementaire electronica ontbreekt er blijkbaar ook einge elementaire scheikunde...