ik heb op mijn radio twee boxen parallel aangesloten, maar ze staan onhoorbaar zacht... Het ligt er niet aan dat ze parallel staan want als ik er eentje aansluit staat ie nog steeds zo zacht. misschien ligt het eraan dat ik de oortjesuitgang gebruik...
maar iig: hoe krijg ik die boxen harder!!?

zoiets in elkaar zetten en tussen de uitgang en je boxen plaatsen.

De uitgang voor een hoofdtelefoon is niet bedoelt om boxen aan te sturen, te grote belasting.

*zucht*
je kan niet zomaar boxen parallel aansluiten, en al helemaal niet op een hoofdtelefoonaansluiting. je kan beter gewoon een goede versterker kopen met 2 uitgangen, elke versterker voldoet dus eigenlijk, en daar je speakers op aansluiten.

waarom kun je die boxen niet parallel aansluiten? dat doen oortjes toch ook?

het moet vooral goedkoop blijven...

@hvwieren: werkt dit schema ook op drie of meer boxen, max 6 ofzo...? en kun je dingetjes weglaten?

met 1 watt zul je dus ook niet veel volume krijgen,en als je d'r 6 aanhangt zal het dus ook geen sucses verhaal worden.

hoe kom ik aan een 48V voeding???

kan het niet makkelijker?

@Akino: ze staan toch parallel??

Hoe oud ben je? :P

Oortjes zijn hooguit 5 Watt..
Wat voor speakers wil je erop zetten en bekijk dan wat voor versterker je nodig hebt.
Wij kunnen je een eind op weg helpen met het forum..
Kun je mij vertellen waar de speakers op moeten? Discman, mp3..
En hoeveel watt en Ohm de speakers zijn die je hebt.

5 watt in je oren? auw. Heb hier in-ear liggen en op het doosje staat max input 19mW 16ohm.

Op 31 maart 2010 19:40:32 schreef knome:
waarom kun je die boxen niet parallel aansluiten? dat doen oortjes toch ook?

Dat doen oortjes niet.

Parallel is een te hoge belasting, dan zakt het nivo in, dat kan de versterker niet leveren.

Op 31 maart 2010 19:52:15 schreef DennisPochenk:
Hoe oud ben je? :P

Oortjes zijn hooguit 5 Watt..

Dan heb je het over hele dure oortjes... standaard oortjes halen amper een handvol mW.

6 speakers van 8 Ohm parralel op welke versterker dan ook,is het recept om uw versterkers te slopen.Als ze 4 Ohm zijn is het helemaal de manier om het uit te roken.
Geen een versterker is het verstandiger om minder dan 4 Ohm aan te hangen.Ook als staat het in de specificaties,vroeg of laat gaat het fout.

verdiep u wat in de materie,

http://www.proaudiovideo.info/downloads/200502meerdereluidsprekers.pdf

te veel aan elkaar knopen,....combo's van serie parallel,....ook helemaal geen voorstander van.

Ik probeer de jongen te helpen, hem niet meteen van de weg af te duwen met theorieën..

Theorie heb je niet nodig...?

speakers zijn 4, 6 en 8Ω - ze moeten op een gewone radio van sony, http://www.sony.nl/product/portable-music-systems/cfdv6 - ik ben 13 jaar - hoe staan oortjes dan in verbinding met elkaar? - moeten ze dan in serie!?

Stereo. Ze hebben niks met elkaar te maken.

oortjes staan niet in verbinding met elkaar,je hebt een rechts een links,enkel de min (ground) delen ze.
Gewoon een setje speakers aansluiten op een versterker.
Meer speakers aansluiten,meer versterkers gebruiken,als je versterker niet meer dan 2 uitgangen heeft (d.w.z een links een rechts)
Vaak staat op de achterkant bij de speakeraansluiting,hoelaag het ohmage mag zijn.Ga daar nooit onder zitten,want dan gaat het fout.

sucses

Op 1 april 2010 16:11:48 schreef Ledlover:
Stereo. Ze hebben niks met elkaar te maken.

wat is stereo - mijn oortjes hebben 2 aansluitpunten - dan delen ze de + en de - toch en staan ze toch parallel of in serie..?
graag stroomschema of duidelijkere uitleg.

@akino
ik wil het graag zelf maken - en het goedkoop houden...

Je hebt vingers, google eens.

maar als ik niet weet waarop..

Oortjes,hoofdtelefoons hebben 3 ringen op de stekker,1 voor links,1 voor rechts en 1 voor ground

http://img209.imageshack.us/i/jacks1rh6nx.jpg/

de bovenste is voor jou van toepassing

[Bericht gewijzigd door Akino op (13%)]

Jou oortjes zijn misschien mono maar voor dit radiootje worden stereo oortjes gebruikt.

http://music.columbia.edu/~douglas/pc1600mod/jack.plug.TRS.jpg
T is links
R is rechts
S is min

dan was het een andere radio

dubbele oortjes met twee aansluitingen!

doe eens een foto plaatsen,want op deze manier komen we nergens,met alle goede wil je opweg te helpen

Goedkope, makkelijke en praktische oplosing is om een set PC boxen te kopen. Die doen het op de hoofdtelefoon uitgang. Klaar.