Het onderwerp zegt eigenlijk al genoeg. Al vaak geconstateerd dat ik een bericht edit en dat dat niet er bij komt te staan.

Het veroorzaakt ook misverstanden en verwarring.

Ik heb zelfs al eens geconstateerd dat het er wel bij kwam te staan, en na een 2de edit weer verdween....

Is mij ook al eens opgevallen.
Ik denk dat het te maken heeft met het feit of iemand het al gelezen heeft of niet.
Zo niet, hoeft er ook niet bij te staan dat het gewijzigd is.

NB Ik zet meestal [edit] bij de aangepaste of toegevoegde text.
En soms zet ik de aanpassingen cursief.

[edit] (meteen een mooi voorbeeld) :)
Het neemt niet weg dat het raar is dat je van de eerste wijziging wel, en de volgende geen notificatie meer zag.
[edit2]minim. aanpass.

Minder als 10% gewijzigd?

Zou kunnen.
Ik heb het nu inderdaad aangepast, en de notificatie staat er nu niet meer bij.

Op 1 april 2010 00:14:01 schreef joopv:
Het onderwerp zegt eigenlijk al genoeg. Al vaak geconstateerd dat ik een bericht edit en dat dat niet er bij komt te staan.

Het veroorzaakt ook misverstanden en verwarring.

Bij wijzigingen die kleiner zijn dan 10% komt de melding inderdaad niet eronder te staan. Dit in verband met zinloze meldingen als je alleen maar een typo wegwerkt.

Ik vind het eigenlijk wel handig zoals het nu is. Ik zie het dan ook niet als een bug. Maar nu we het toch over site feedback hebben...."Een half plaatje onder mijn nick naam is volgens mij wel een bug, wat volgens mij verookzaakt wordt als een schuine zin errrrrrrrrrrrgggggggg lang is :P"

Wat fantomaz hierboven ge-edit heeft is toch heel wat meer dan 10%, en er staat geen "bericht gewijzigd" melding bij...

Je kunt inderdaad een shitload aanpassen en daarna een heel klein beetje. Dan zie je de melding niet.

Op 1 april 2010 00:36:37 schreef klein is fijn:
[...]Bij wijzigingen die kleiner zijn dan 10% komt de melding inderdaad niet eronder te staan. Dit in verband met zinloze meldingen als je alleen maar een typo wegwerkt.

Ik denk dat dat een verkeerd uitgangspunt is. Als ik b.v. in een berekening een exponent verander is dat geen typo maar een fikse aanpassing.

Gewoon laten staan die melding zou ik zeggen, ook al is het maar 1 karakter.

Ik vind de huidige aanpak prima.
Als je een kleine wijziging in je tekst aanbrengt, en je wil dat die opvalt, heb je mogelijkheden te over om dat kenbaar te maken.

9 van de 10 keer wordt er niet eens naar die melding gekeken, ten minste niet door mij. Het is imho ook vrij nutteloos, omdat je normaal gesproken niet meer dan 3 posts terug leest. Wil je iets aanpassen/toevoegen dan zet je dat toch wel onderaan in een nieuwe post.

Op 1 april 2010 00:18:04 schreef Fantomaz:
[edit] (meteen een mooi voorbeeld) :)
Het neemt niet weg dat het raar is dat je van de eerste wijziging wel, en de volgende geen notificatie meer zag.

Als Fantomaz dat nu nog in zijn 1e post had willen toevoegen, zouden alleen degene dat lezen die het topic voor het eerst lezen. In elk ander geval zou hij die toevoeging in een nieuwe post zetten.

[Bericht gewijzigd door Nixk-89 op (46%)]

Ik vind het beter zo.
Wanneer je zeker wilt weten dat de rest ziet dat je iets gewijzigd hebt wil je waarschijnlijk ook wel weten dat de rest weet wat je gewijzigd hebt en schrijf je mooi EDIT: met je wijziging.

Inderdaad, een belangrijke edit leg je gewoon zelf de nadruk op. Ik vind het vervelend om onder elke post met een kleine edit weer die zin te hebben staan.

Bedenk je ook dat als je WEL bij elk teken dat geedit is een melding onder het bericht zet, het op een gegeven moment ZO vaak onder een bericht staat dat het uberhaupt niet meer opvalt. Je schiet dan je doel voorbij.

Op 1 april 2010 07:41:08 schreef joopv:
Gewoon laten staan die melding zou ik zeggen, ook al is het maar 1 karakter.

Vroeger, toen hadden we hetzelfde systeem als nu. Een half jaar gelden, toen we naar de nieuwe layout zijn overgestapt, toen bleef de melding eerst altijd staan. Wat volgde waren een woud aan topics met de vraag of het weer zoals het oude systeem kon. En nu staat het weer op het oude systeem, en wordt er gevraagd of het terug kan naar het tussentijdse systeem.

We blijven niet aan de gang. ;)

Misschien houd ik eigenlijk beter mijn mond.
Dingen veranderen, je doet er weinig tegen ook al vind je het zonde.

Ik vind het perfect zo.
Je kan nog typo's of een zinsbouw aanpassen zonder de hinderlijke 'gewijzigd door...' melding.

Ik kan mij rot ergeren aan fora waar je achteraf de (natuurlijk vergeten) 'topicnotificatie' aanvinkt en alsnog de 'gewijzigd door...' melding krijgt.
Kl*teforum, ik heb verdorie niks gewijzigd! ;)