Hallo,
Ik heb op het forum gezocht maar er zijn 2 discussies maar dat is niet echt het antwoord wat ik zoek. Mijn probleem is dat ik heb een akai versterker maar sinds kort geleden doet de rechter kant heel zacht en slecht geluid. Dus mijn vraag is waar het aan kan liggen en het is bij tuner phone bij allen kanalen. Want ik wil deze versterker maken omdat het nog oude aansluiting heeft voor de speakers en heb nog dat soort speakers. Weet anders iemand een goedkope versterker voor rond de zelfde wat met nog die aansluiting?
Mvg,
Edit: voor de duidelijk met van die klipjes dit soort
[Bericht gewijzigd door mobieleauto op (14%)]
weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Ik denk dat je beter eens kan kijken bij het speaker relais.
De kans is groot dat deze contacten vuil geworden zijn, en daarom slecht contact maken.
De oplossing is het kapje eraf te halen, en met fijn schuurpapier de contacten op te schuren.
Je kan de oplossing van Weetal ook meenemen, dit kan nooit kwaad.
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Contact punten van een relais nooit schuren,er zit een speciale laag op de contactpunten,als je die beschadigt,is het een kwestie van wachten tot ze blijven plakken.
Die laag zorgt voor een goede geleiding,en beschermt de contactpunten tegen verbranden van de overslag (vonk).
Deze laag heeft niet het eeuwige leven,dus vervangen is de beste optie,en wat kost een relais nu.Want vaak is de laag al ingebrand,dus met schuren gaat het heel even goed,maar de aftakeling van je contactpunten gaat vrolijk en nog harder als voorheen verder.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Je hebt daarin zeker gelijk, maar zo rap gaat dat niet bij dit soort versterkers.
Heb al vele versterkers op deze manier hersteld, en die draaien jaren later nog steeds probleemloos.
Vervangen is altijd beter, maar we moeten eerst maar eens zien hoever de TS nu al gekomen is 
[Bericht gewijzigd door Piet elektro op (22%)]
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Gezien de vaardigheid van een TS niet altijd bekend is,ben ik niet zo van oplap truuken (maar ook ik laat me soms vangen),voor het zelfde geld gaan ze met P100 schuurpapier ff de contactpuntjes schoonschuren.